هشدار سناتور آمریکایی به ترکیه درباره عواقب حمله به کردهای سوریه

سرویس جهان- سناتور کریس وان هالن به ترکیه هشدار داد در صورت حمله به کردهای سوریه، کنگره می تواند اقداماتی از جمله تحریم بیشتر این کشور را در پیش بگیرد.

به گزارش کردپرس به نقل از ریسپانسیبل ستیتسکرافت، سناتور کریس وان هالن در جریان نشستی که توسط نشریه المانیتور در واشنگتن برگزار شد، به ترکیه هشدار داد در صورت ادامه ممانعت از پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو و یا حمله این کشور به کردهای سوریه، کنگره آمریکا می تواند اقداماتی علیه ترکیه انجام دهد.

او تهدید کرد در صورتی که ترکیه همچنان از موافقت با پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو خودداری کند کنگره از فروش جنگنده های اف 16 به ترکیه ممانعت به عمل خواهد آورد. ترکیه به عنوان یکی از 30 عضو ناتو در کنار مجارستان، از موافقت با پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو خودداری کرده است. اردوغان در مقابل موافقت با پیوستن سوئد به ناتو از این کشور خواسته است بیش از 100 تن از طرفداران پ.ک.ک در این کشور را به ترکیه تحویل دهد.

کریس وان هالن با اشاره به انجام نشدن عملیات نظامی ترکیه علیه کردهای سوریه در ماههای گذشته، با وجود تهدیدهای رجب طیب اردوغان، رییس جمهور این کشور گفت: جو بایدن، رییس جمهور آمریکا مانع این کار شده است.

او به ترکیه هشدار داد در صورت حمله این کشور به کردهای سوریه، کنگره اقداماتی علیه این کشور انجام خواهد داد که از جمله این اقدامات تحریم بیشتر ترکیه است.

کد خبر 42180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha