احتمال دیدار وزرای خارجه ترکیه و سوریه در دمشق

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد در ابتدای ماه آینده نشست سه جانبه ای در سطح وزارتخانه های ترکیه، سوریه و روسیه برگزار می شود، احتمال دارد این بار این دیدار در کشور سوریه برگزار شود.

به گزارش کردپرس، «مولود چاوش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: وزرای امورخارجه سه کشور سوریه، ترکیه و روسیه در ابتدای ماه فوریه آینده جلسه‌ای برگزار می‌کنند، به این هم اشاره کرد که قرار بود این جلسه هفته‌ی گذشته برگزار شود اما به دلیل اجرای برنامه های کشور ترکیه، به تاخیر افتاد.
چاوش اوغلو این را هم مشخص کرد که دولت ترکیه در ابتدای ماه ژانویه امسال خواستار برگزاری این نشست بوده است، احتمال دارد این بار این دیدار در کشور سوریه به عمل آید.
این درحالی است که در تاریخ ۲۰۲۲/۱۲/۲۸ وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد: هرکدام از وزرای امورخارجه کشور ترکیه و سوریه و رؤسای دستگاههای اطلاعاتی دوکشور در مسکو جمع شدند و تشکیل جلسه دادند، و گفت:«این جلسه در سطح اساسی برگزار شده است.»
درپایان این جلسه وزارت دفاع سه کشور ترکیه و سوریه و روسیه درباره چگونگی دستیابی به یک راه‌حل اساسی برای بحران سوریه گفتگو کردند، این جلسه بدنبال قطع روابط دوکشور ترکیه و سوریه از سال ۲۰۱۱برگزار شده است.
تعدادی از ناظران سیاسی معتقدند که جلسه ترکیه و سوریه مشخصا به وضعیت مردم کرد مربوط می شود، و تلاشی است از طرف ترکیه برای کسب موافقت با حمله نظامی این کشور به مناطق شمال و جنوب سوریه

کد خبر 41382

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha