آسیب جدی ترکیه به زیرساخت انرژی منطقه تحت کنترل کردهای سوریه

سرویس جهان- بر اساس گزارش مجله ایراک اویل ریپورت، حملات هوایی اخیر ترکیه، زیرساخت‌ها و تاسیسات انرژی در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه آسیب جدی دیده است.

به گزارش کردپرس، ترکیه در ادامه مقابله با مدیریت خودگردان کردی در شمال سوریه، از یک ماه پیش با استفاده از جتهای جنگی و پهپاد اقدام به بمباران تاسیسات نظامی و غیرنظامی کردها در شمال و شمال شرق سوریه کرده است.

بر اساس گزارش مجله ایراک اویل ریپورت، ترکیه در این بمباران‌ها که همچنان ادامه دارد، زیرساخت‌ها و تاسیسات نفت و انرژی را هدف قرار داده است.

این نشریه با اشاره به اینکه نفت مناطق تحت کنترل کردهای سوریه به اقلیم کردستان عراق صادر می شود، هشدار داد ممکن است ادامه بمباران‌ها این روند را مختل کند. بمباران‌ها باعث کمبود سوخت، آب و سایر خدمات عمومی در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه شده است.

چهار مقام اداره خودگردان کردی در سوریه به این نشریه گفته اند حمله هوایی ترکیه به تاسیسات تصفیه گاز و نیروگاه سویدیه اختلال جدی در ارائه خدمات ایجاد کرده است.

برخی مقامات گفته اند مجبورند از صدور روزانه ۳۰۰۰۰ بشکه نفت خام به اقلیم کردستان عراق، برای تأمین نیازهای داخلی شمال و شمال شرق سوریه بکاهند.

کد خبر 40455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha