آغاز قریب‌الوقوع عملیات زمینی علیه کردهای سوریه

سرویس جهان- رویترز به نقل از منابع ترکیه ای، از آمادگی کامل ترکیه برای انجام عملیات زمینی علیه کردهای سوریه در چند روز آینده خبر داد.

به گزارش کردپرس، خبرگزاری رویترز گزارش داد ارتش ترکیه تنها چند روز برای آغاز عملیات زمینی علیه کردهای سوریه زمان نیاز دارد و ممکن است دستور آغاز حمله در جلسه امروز دوشنبه کابینه دولت ترکیه اعلام شود.

رویترز از جمله نشانه‌های آغاز قریب‌الوقوع عملیات زمینی ترکیه علیه کردهای سوریه را بمباران هوایی و توپخانه‌ای شدید یک هفته گذشته مواضع نیروهای کرد سوریه عنوان کرده است.

یکی از مقامات ارشد ترکیه به رویترز گفته است هم نیروهای ترکیه و هم شورشیان وابسته به این کشور در سوریه تنها چند روز برای آغاز عملیات زمینی علیه کردهای سوریه زمان نیاز دارند.

یکی دیگر از مقامات ارشد ترکیه گفته است تنها اقدام لازم برای حمله زمینی به مناطق تحت کنترل کردهای سوریه تصمیم سیاسی برای این کار است زیرا همه آمادگی ها برای این عملیات تکمیل شده است.

این مقام دولت ترکیه درباره منطقی که قرار است عملیات در آن صورت گیرد گفت که ترکیه در نظر دارد با تصرف شهرهای کوبانی، تل رفعت و منبج، همه مناطق شمال سوریه از عفرین تا گری سپی و سری کانی را به هم متصل کند.

به این ترتیب تنها مناطق تحت کنترل کردهای سوریه به قسمت شمال شرق سوریه محدود خواهد شد. ترکیه در سالهای ۲۰۱۶، ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ بخشهایی از شمال غرب و شمال سوریه را تصرف کرد.

کد خبر 39925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha