پیشرفت در مذاکرات میان کردها و دمشق

سرویس جهان- به گفته یکی از کارشناسان کرد سوریه، مذاکرات میان کردهای سوریه و دولت مرکزی این کشور، از بعد نظامی به بعد سیاسی گسترش یافته است.

به گزارش کردپرس، نشریه سیریان آبزرور که به انعکاس و رصد مسائل سوریه می پردازد، از فرید سعدون، استاد دانشگاه و کارشناس کرد مسائل سوریه نقل کرد که بعد از مذاکراتی که میان مقامات کرد و مقامات دولتی سوریه در پایگاه نظامیه روسیه در حمیمم اتفا افتاد، اکنون مذاکرات سیاسی نیز میان آنها در دمشق دنبال می شود.

این استاد دانشگاه ساکن شهر حسکه سوریه در ادامه گفته است مذاکرات میان کردها و دمشق متوقف نشده و هنوز ادامه دارد. ملاقات سیاسی میان کردها و دولت مرکزی در دمشق و تحت نظارت روسیه دنبال می شود.

این کارشناس کرد با این حال اذعان کرد که مذاکرات میان کردها و دمشق هنوز نتیجه ملموسی به دنبال نداشته است.

او همچنین از تغییر برنامه آمریکا برای منطقه تحت کنترل کردهای سوریه خبر داد و گفت آمریکا قبلا ماموریت فرستاده های خود را یک ساله تعیین می کرد اما مدت ماموریت نیکولاس گرنجور، فرستاده کنونی دو سال تعیین شده که نشاندهنده نگاه درازمدت آمریکا به مسائل سوریه و کردهای این کشور است.

او از جمله تغییرات مثبت دیگر در سوریه را افزایش تحمل اداره خودگردان کردی نسبت به فعالیت های سیاسی شورای میهنی کرد سوریه دانست.

کد خبر 39508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha