افزایش هماهنگی میان اداره خودگردان کردی و دمشق

سرویس جهان- بر اساس گزارش سیریان آبزرور و عنب بلدی، همزمان با برخی تحولات از جمله تشدید تهدیدهای ترکیه علیه کردهای سوریه و آغاز سال تحصیلی جدید، هماهنگی میان اداره خودگردان و دولت مرکزی سوریه بیشتر شده است.

به گزارش کردپرس، نشریه عنب بلدی که خود را مستقل معرفی کرده و تحولات سوریه را رصد می کند، از دیدار مقامات مقامات کرد سوریه با فرماندار جدید منصوب دولت مرکزی سوریه در حسکه خبر داده است. بر اساس گزارش این نشریه مسائل امنیتی و تحصیلی در این دیدار مطرح و مورد بررسی قرار گرفته است.

سیریان آبزرور نیز ضمن تایید این دیدار یکی از مسائل مطرح شده در آن را ساماندهی وضعیت تحصیلی قبل از ورود به دانشگاه و کاستن از مشکلات تحصیلی در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه عنوان کرده است.

بر اساس گزارش روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن نیز دولت سوریه برنامه آموزشی ارائه شده توسط اداره خودگردان کردی در شمال و شمال سوریه را قبول ندارد. از سوی دیگر مقامات اداره خودگردان موانعی را بر سر آموزش در مدارس تحت نظر دولت مرکزی ایجاد کرده اند.

عنب بلدی یکی از مسائل مطرح شده در دیدار مقامات کرد با فرماندار منصوب دمشق در حسکه را ساماندهی وضعیت تحصیلی در این منطقه عنوان کرده است.

این نشریه همچنین از گفتگوی بدران چیا کرد، رئیس روابط خارجی اداره خودگردان و فرماندهان نیروهای دموکراتیک سوریه با مقام منصوب دولت مرکزی سوریه در مورد تامین امنیت شهرهایی مانند تل تمر خبر داده است که اخیرا توسط ترکیه هدف حملات توپخانه ای قرار گرفته اند.

بر اساس این گزارشها، تعاملات اداره خودگردان کردی در شمال سوریه با مقامات دولت مرکزی، به دنبال تحولات جدید از جمله تهدیدهای روافزون ترکیه بیشتر شده است.

کد خبر 37865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha