تعدادی از روستاهای مناطق  مرزی خالی از سکنه شده‌اند

سرویس سوریه- روزنامه‌نگار و تحلیلگر سیاسی کُرد سوری، گفت: مردم کُردستان سوریه شب و روز را با هوای ترس زندگی سپری می‌کنند و هر روز مناطق مرزی یا توپباران می‌شوند یا توسط هواپیماهای بدون سرنشین هدف گرفته می‌شوند.

حسین‌احمد، روزنامه‌نگار و تحلیلگر سیاسی کُرد سوری در پاسخ به این سوال کُردپرس که سطح تهدیدات ترکیه برای اشغال بخش دیگری از کُردستان سوریه را چگونه ارزیابی می‌کنید، اظهار کرد: پروژه توسعه‌طلبی ترکیه از سال ۲۰۱۸ گسترش یافته است و با اشغال عفرین و گری سپی و سریکانی این توسعه‌طلبی را وارد فاز دیگری کرده است.

وی ادامه داد: مردم روزانه در هوای ترس زندگی را سپری می‌کنند و هر روز مناطق مرزی یا توپباران می‌شوند یا مردم توسط هواپیماهای بدون سرنشین هدف گرفته می‌شوند و در این میان تعدادی از نیروهای میهن پرست نیز جانباختند.

وی افزود: تعدادی از روستاهای مرزی بخاطر حملات ترکیه خالی از جمعیت شده‌اند. از دیرک‌ در شمال شرقی تا منبج در شمال غربی، مردم در شرایط سختی بسر می‌برند و مشخص نیست چه اتفاقی قرار است بیافتد.

این روزنامه‌نگار مستقل کُرد، یادآور شد: بعد از نشست‌ سه جانبه تهران تهدیدات ترکیه افزایش یافته و مناطق مرزی بیشتر مورد حمله توپباران ترکیه قرار می‌گیرد و رییس جمهور و وزیر خارجه ترکیه نیز اعلام کردند هر زمان که بخواهند حمله زمینی را آغاز می‌کنند.

احمد توضیح داد: این اظهارات ترس بیشتری را برای مردم شمال سوریه ایجاد کرده است. هرچند مردم کُردستان سوریه تا به امروز مقاومت کرده‌اند اما واجب است قدرت‌های جهانی و بین‌المللی اجازه ندهند ترکیه برخلاف چهارچوب حقوق بین‌المللی حملات بی اساس خود را ادامه دهد.

وی گفت: همه مسائل منطقه به توافقات میان قدرت‌های جهانی باز می‌گردد و قاعدتا اداره خودگردان نیز از این چهارچوب مستثنی نیست.

کد خبر 36272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha