آماده شدن کردهای سوریه برای مقابله با حمله احتمالی ترکیه

سرویس جهان- خبرگزاری فرانسه با اشاره به ایجاد تونل و سنگر در برخی مناطق تحت کنترل کردهای سوریه و استقرار نفرو تجهیزات ارتش سوریه در این مناطق، از آماده شدن نیروهای کرد سوریه برای مقابله با حمله احتمالی ترکیه خبر داد.

به گزارش کردپرس، مقامات ترکیه با وجود ابراز مخالفت کشورهای منطقه و نیز آمریکا و روسیه، همچنان بر انجام یک عملیات نظامی دیگر علیه کردهای سوریه- که سومین عملیات از این نوع خواهد بود- تاکید می کنند.
تحلیلگران مسائل منطقه به خبرگزاری فرانسه گفته اند با وجود مخالفت برخی کشورها مانند روسیه، ایران و آمریکا، احتمال انجام عملیات نظامی محدود توسط ترکیه علیه نیروهای کرد سوریه وجود دارد.

خبرنگار این خبرگزاری از احداث کانال و تونل در حومه شهر منبج توسط نیروهای کرد خبر داده است. مقامات ترکیه گفته اند دو شهر منبج و تل رفعت در اولویت حمله قرار دارند. این دو شهر در محدوده خط تماس با نیروهای ترکیه و شورشیان وابسته به این کشور در سوریه قرار دارند.

شروان درویش، سخنگوی نیروهای شورای نظامی منبج وابسته به نیروهای کرد-عرب سوریه به خبرگزاری فرانسه گفته است تهدیدهای ترکیه علیه منبج جدید نیست اما اخیرا این تهدیدها تشدید شده است. او تاکید کرد که اگرچه جنگ علیه ترکیه به تاکتیک های جدید نیاز دارد اما نیروهای کرد-عرب سوریه از تجربه جنگ با داعش در نبرد احتمالی علیه ترکیه استفاده خواهند کرد.

بر اساس این گزارش، نیروهای دولتی سوریه بر اساس توافق با کردها و با میانجیگری روسیه نیروها و تجهیزات خود را در حومه شهر منبج مستقر کرده اند. شروان درویش نیز تایید کرد که نیروهای دولتی سوریه به همراه تجهیزات جنگی سنگین و پیشرفته وارد این منطقه شده اند.

در این گزارش اشاره شده که پرچم سوریه در خطوط جبهه قابل مشاهده است اما نیروهای شورای نظامی منبج، از ترس پهپادهای ترکیه در میان پوشش درختان زیتون پنهان شده اند.

دو هفته پیش نیز اداره خودگردان کردی در شمال و شمال شرق سوریه و نیروهای دموکراتیک سوریه، با صدور بیانیه هایی، ضمن اعلام حالت فوق العاده در این مناطق از آمادگی برای مقابله با حمله احتمالی ترکیه خبر داده بودند.

کد خبر 35932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha