افزایش همکاری نظامی میان کردها و دمشق همزمان با تشدید تهدیدهای ترکیه

سرویس جهان- بر اساس برخی گزارش‌ها، همزمان با تشدید حملات لفظی مقامات ترکیه عليه کردهای سوریه، همکاری و هماهنگی نظامی میان نیروهای کرد و دولت سوریه افزایش یافته است.

به گزارش کردپرس، با وجود ابراز مخالفت ایران، آمریکا و روسیه، تهدیدهای مقامات ترکیه، از جمله رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور علیه کردهای سوریه ادامه داشته و همچنان بر طبل جنگ می‌کوبند.

در همین حال، تمایل مقامات اداره خودگردان برای تشکیل جبهه‌ مشترک با دولت سوریه در مقابل تهدیدهای ترکیه به روشنی بیان شده است.

نشریه آمریکایی المانیتور به نقل از رسانه‌های نزدیک به دولت سوریه، از پاسخ مثبت دمشق به درخواست کردها خبر داده است. بر این اساس، خبرگزاری رسمی سوریه و روزنامه الوطن از اعزام نیروهای دولتی سوریه و تجهیزات سنگین نظامی به سه شهر کوبانی، منبج و عین عیسی خبر داده‌اند که در حال حاضر تحت کنترل نیروهای کرد بوده و نیروهای روسی نیز در این مناطق حضور دارند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه نیز چند روز پیش از حضور محسوس نیروهای دولتی سوریه در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه بویژه عین عیسی خبر داده بود.

منابع خبری نیز به المانیتور گفته اند دولت سوریه نیرو و تجهیزات به مناطق تحت کنترل کردهای سوریه از جمله اطراف تل ابیض، کوبانی و منبج ارسال کرده است.

بر اساس اظهارات این منابع، حداقل ۴۰۰ نیرو به همراه تانک و توپخانه به این مناطق اعزام شده است.

یکی از این منابع ادعا کرده است مقامات نظامی کرد و ارتش سوریه به طور مرتب با هم ملاقات می کنند و درباره همکاری و هماهنگی در مقابل حمله احتمالی ترکیه با هم گفتگو می کنند.

یکی از رهبران کرد سوریه نیز از استقرار نیروهای دولتی سوریه در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه خبر داده و گفته است قرار است نیروهای بیشتری به این مناطق اعزام شوند.

اما وائل الوان و محمد السکری، تحلیل‌گران مسائل سوریه معتقدند مسائلی فراتر از هم‌پیمانی میان کردها و دمشق در جلوگيري از حمله ترکیه تاثیر دارند که از جمله آنها رضايت دادن روسیه و ایران است. آنها به المانیتور گفته‌اند البته، احتمال موافقت آنها با حمله ترکیه به کردهای سوریه کم است.

کد خبر 35822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha