همه شهروندان شمال و شرق سوریه باید برای دفاع از سرزمین خود آموزش نظامی ببنند

سرویس ترکیه - کمیته اجرایی PKK با انتشار بیانیه ای بر اهمیت آموزش دفاعی شهروندان شمال و شرق سوریه برای مقابله با حملات ترکیه و نیروهای تحت امر آن تأکید کرد.

به گزارش کردپرس، کمیته اجرایی حزب کارگران کردستان (PKK) با انتشار بیانیه ای به مناسبت دهمین سالگرد آغاز مقاومت کردستان سوریه ضمن تاکید بر اهمیت آموزش دفاعی همه شهروندان برای دفاع از سرزمین های شمال و شرق سوریه، ابراز امیدواری کرد که تجربه ده ساله مقاومت در شمال و شرق سوریه باعث پیشرفت در زمینه مدیریت خودگران شود.

کمیته اجرایی PKK در این بیانیه که در فرات منتشر شده، مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه را نمونه موفقی از همبستگی مردم کرد، عرب، آشوری، ارمنی، ترکمن و چرکسی برای اداره دموکراتیک منطقه دانست و آن را نشانه توانایی «همزیستی بدون جنگ و خونریزی در میان این اقوام» توصیف کرد.

این بیانیه همچنین با تأکید بر نقش زنان در مدیریت شمال و شرق سوریه، آنها را ضامن جامعه آزاد و دموکراتیک برشمرد.

کمیته اجرایی PKK با اشاره به حملات گروه های داعش و القاعده و دیگر گروه های افراطی به مردم شمال و شرق سوریه، ترکیه را حامی این گروه ها در منطقه دانست و اعلام کرد که 9 سال از ده سال گذشته به مقابله با حملات ترکیه و گروه های تحت امر آن گذشته است.

این بیانیه بر اهمیت آموزش دفاعی همه شهروندان غیرنظامی و زنان برای دفاع از خاکشان تأکید کرد و از تداوم مبارزه مردمی علیه نیروهای اشغالگر ترکیه خبر داد.

کد خبر 35737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha