کاهش سن ابتلا به کرونا در ایلام به ۴۰ سال / وضعیت استان بحرانی است

سرویس ایلام - استاندار ایلام و رییس ستاد استانی کرونا در نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا ابتلای حدود ۵۴۰ نفر در یک روز را زنگ بحرانی شدن کرونا در استان خواند و گفت: سن ابتلا در ایلام به ۴۰ سال کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، قاسم سلیمانی‌دشتکی با اشاره به جلسه فوق‌العاده مشترک شورای تامین و ستاد کرونای استان، گفت: زمانی که در راستای حفظ سلامت مردم از سوی نماینده محترم ولی فقیه در استان تا اطلاع ثانوی تعطیل می‌شود باید این امر تلنگری برای عدم برگزاری دیگر مراسمات شادی و عزا، عدم تشکیل اجتماعات، همایش‌ها و گردهمایی‌ها، نشست‌ها، دورهمی‌های خانوادگی، دید و بازدیدها و سفرها باشد.

وی در ادامه با اشاره به جو روانی سنگینی که در ارتباط با بیمارستان شهید مصطفی شکل گرفته بود، گفت: بیمارستان شهید مصطفی خمینی (ره) بصورت اختصاصی برای پذیرش بیماران کرونایی در نظر گرفته شد و از طرفی مقرر گردید بیمارستان کوثر نسبت به پذیرش بیماران قلبی و عروقی و داخلی با تعرفه دولتی اقدام نماید.

سلیمانی دشتکی با اشاره به اینکه بیمارستان زاگرس و مجموعه درمانگاه فرهنگیان نیز در حال آماده باش هستند، افزود: در کنار این تصمیمات، در بیمارستان‌های همه شهرستان‌های استان بخش کرونایی بصورت مجزا ایجاد شده و علاوه بر این دو نقاهتگاه مجزا با همکاری سپاه، شهرداری، ورزش و جوانان و علوم پزشکی نیز برای زنان و مردان در مرکز استان تدارک دیده شده است.

وی در خصوص تهیه وسایل اکسیژن ساز هم گفت: مقرر گردید ظرف چند روز آینده دو دستگاه اکسیژن ساز از طرف وزارت بهداشت و درمان به استان اهدا بشود و همچنین قرار شد کپسول ها و سیلندرهای اکسیژن و حتی دستگاه‌هایی که اکسیژن ساز انفرادی هستند را به میزان مورد نیاز خریداری کنیم و سوم بعد از این نشست ستاد کرونا یک جلسه تخصصی با حضور دستگاه‌های بازرسی و دستگاه‌های اجرایی مربوطه و کارخانجاتی که با تولید اکسیژن ارتباط دارند برگزار می شود و دقیقا میزان کمی و کیفی نیازمندی‌های استان بررسی می‌شود.

استاندار ایلام در ادامه از محدودیت‌های شدید کرونایی در استان خبر داد و گفت: در پی تشدید وضعیت کرونا در استان با مجوز ستاد ملی گروه‌های شغلی ۲ و ۳ و ۴ در شهرستان‌های ایوان و دره شهر تا ۱۰ روز آینده تعطیل خواهد بود و حضور کارمندان در محل کار در این مناطق نیز تا ۵۰ درصد کاهش می‌یابد.

وی در ادامه گفت: همچنین گروه‌های شغلی ۳ و ۴ در مرکز استان و دیگر شهرستان‌ها به مدت یک هفته تعطیل می‌شوند.

وی افزود: البته مشاغل مرتبط با زندگی روزمره و نیازهای ضروری مردم از جمله اورژانس‌ها، مراکز خدماتی و اداری، مراکز امنیتی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، سوپرمارکت‌ها، نانوایی‌ها و... به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

سلیمانی‌دشتکی از تشکیل قرارگاه کرونا در استان خبر داد و گفت: ستاد استانی مبارزه با کرونا از ابتدای شکل گیری جلسات و مصوبات زیادی در مسیر مقابله با این بیماری داشته است اما سوال این است که آیا این مصوبات به صورت کامل اجرا می‌شوند یا اینکه آیا با متخلفین از مصوبات، برخورد قانونی و جدی صورت می‌گیرد یا اینکه مبتلایان حتماً قرنطینه می‌شوند و شرایط قرنطینه کامل را رعایت می‌کنند یا نه؟ همه اینها مواردی است که در قرارگاه عملیاتی کرونا مورد بحث، بررسی و نظارت دقیق قرار خواهد گرفت.

وی با عنوان این خبر که مسئولیت این قرارگاه معاون سیاسی و امنیتی استانداری و دبیر و سخنگوی آن را معاون دانشگاه علوم پزشکی بر عهده خواهد داشت، گفت: همه فرمانداران در شهرستان به همراه ائمه‌ جمعه در قالب قرارگاه عملیاتی کرونا در اولین قدم خود گروه خیرین را برای کمک به خرید وسایل و امکانات مبارزه با کرونا تشکیل می‌دهند.

رئیس ستاد استانی مبارزه با کرونا ضمن ابراز شدید نگرانی از وضعیت کرونا در استان تاکید کرد: در وضعیت کرونا، حال ایلام اصلا خوب نیست که با ابتلای حدود ۵۴۰ نفر در یک روز زنگ بحرانی شدن کرونا در استان به صدا درآمده است و همه بایست نسبت به این وضعیت بسیار خطرناک احساس مسئولیت کنیم.

وی در ادامه تنها راه علاج رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ماسک زدن، فاصله‌گذاری اجتماعی و عدم حضور در اجتماعات عنوان کرد و گفت: از همه مردم عزیز ایلام، انصاف و بازاریان و دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی، موسسات خصوصی و ... تقاضا دارم دست به دست هم بدهند تا این بیماری منحوس و خطرناک کنترل شود.

وی با اعلام این خبر که سن ابتلا در استان کاهش یافته است، هشدار داد: سن ابتلا در استان به ۴۰ سال کاهش یافته است با این حال بیشترین مرگ و میرها در سنین بالا و افراد دارای بیماری زمینه‌ای رخ می‌دهد و بایست این گروه خاص بیشتر از خود مراقبت کنند.

استاندار ایلام در خصوص وضعیت ادارات استان نیز گفت: تعداد ابتلا در ادارات استان بسیار بالا است و مدیران تا می‌توانند با دورکاری تعداد کارمندان در ادارات را کاهش دهند.

کد خبر 341714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha