استاندار نفتی ایلام و خط و نشان بی سابقه برای شرکت های نفتی

سرویس ایلام - موافقان دکتر حسن بهرام نیا برای تصدی مسئولیت استانداری ایلام دلیل بزرگی داشتند و آن نفتی بودن این مرد نهاوندی بود.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، وی با سالها تجربه مدیریتی در حوزه انرژی و همچنین چهار سال نمایندگی مردم استان همدان در کمیسیون انرژی مجلس که بهرام نیا ریاست کمیته نفت و گاز آن را بر عهده داشت، این روزها در قامت استاندار ایلام یکی از ثروت های مهم مردم استان را دارد به شکل متفاوتی مدیریت می‌کند که تا کنون سابقه نداشته است.

او در بهمن ماه سال گذشته در دیدار با مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران خواستار ایجاد دفتر نفت و گاز چنگوله شد تا این دفتر مانند پروژه تولید بنزین پیرولیز در پیگیری امورات نفت و گاز چنگوله تسریع ایجاد کند.

وی در انتهای همان ماه از تنگ بیجار ایلام بازدید کرد و از تشکیل کمیته نفت و انرژی در ایلام برای استفاده بیشتر از ظرفیت، توانمندی و دانش متخصصان خبر داد.

رایزنی‌های استاندار نفتی ایلام در واپسین روزهای قرن نیز ادامه داشت. او در صبحانه کاری با معاون وزیر نفت در توسعه مدیریت و سرمایه انسانی بار دیگر بر تشکیل کمیته انرژی در استان به منظور هماهنگی بین زیر مجموعه‌های وزارت نفت در استان تاکید کرد و خواهان نگاه ویژه تر وزارت نفت به استان ایلام خاصه در حوزه استیفای تمام و کمال سهم مسئولیت اجتماعی شرکتهای نفتی ایلام شد؛ مطالبه ای که چندین مرتبه دیگر نیز از سوی وی مطرح و پیگیری شده است.

پیگیری های بهرام نیا در حوزه انرژی در سال جدید نیز ادامه داشت. او پس از تعطیلات با مدیر نظارت بر طرح های عمرانی مناطق نفت خیز وزارت نفت دیدار کرد و بار دیگر در حوزه عمل به مسئولیت های اجتماعی وزارت نفت مطالبه‌گر شد. او به سان یک نماینده مجلس در کسوت یک مدیر اجرایی به استحصال روزانه ۳۰۰ هزار بشکه نفت در ایلام، و تزریق مداوم گاز و میعانات گازی به شبکه و ظرفیت‌های بالای استان در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی پرداخت و اعلام کرد: وزارت نفت در حوزه‌ی اجتماعی آنگونه که باید به تعهدات خود در استان ایلام عمل نمی کند.

وی همچنین عنوان کرد: برداشت از ذخایر ایلام برای کشور فرصت بسیار خوبی است و ما خواستار استفاده از این مزایا برای استان نیز هستیم.

این موضع‌گیری استاندار ایلام از این دیدار روند صریح‌تری به خود گرفته است تا جایی که او در دیدار با مدیران حوزه وزارت نفت گفت: نمی شود دود کارخانه ها به چشم مردم برود، اما گردش مالی، پرداخت مالیات و حتی استخدام نیروها خارج از استان باشد.

اخیراً نیز بهرام نیا در شورای اداری ایوان وقتی فهمید که شرکتهای بزرگ نفتی استان به قانون تمکین نکرده و مواد اولیه مصرفی خود را با وجود تولید استاندارد در داخل استان از استانهای دیگر کشور تهیه می‌کنند، برآشفته شد و خواهان تشکیل جلسه فوری با مدیران این شرکتهای بزرگ شد که دو روز بعد در دفترش تشکیل شد و این استاندار نفتی به بی‌سابقه ترین شکلی آنها را به باد انتقاد گرفت.

او گفت: پیمانکاران حوزه نفت و گاز باید در استان افتتاح حساب کنند و مسئولیت رصد این مهم با مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان است و در غیر اینصورت فرمانداران می توانند ارائه خدمت به آنان خودداری کنند.

استاندار ایلام آلودگی زیست‌محیطی، خام‌فروشی، عملکرد ضعیف در اجرای مسئولیت‌های اجتماعی، تعدیل نیروها و عدم استفاده مناسب از ظرفیت های موجود در پتروشیمی ایلام را رضایت بخش ندانست و گفت که خام فروشی محصولات پتروشیمی قابل قبول نیست.

حال با این بازخوانی فعالیتهای استاندار ایلام در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی، چشم انتظار به ثمر نشستن این اقدامات در استان هستیم که آیا بالاخره مردم ایلام به صورت واقعی از عواید قانونی و حقوق خود در قبال این ثروت خدادادی که دارند منتفع می‌شوند یا نه؟

بی‌گمان برای به ثمر نشستن این مطالبه‌گری، باید یک صدای واحد از استان شنیده شود و همه تریبون داران به نیابت از مردم آن را مطالبه کنند.

کد خبر 31331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha