10 هزار تن ماهی خوراکی در کردستان تولید شد

سرویس کردستان - مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: بیش از 10 هزار و 700 تن انواع ماهی خوراکی در سال گذشته در استان تولید شده است.

به گزارش کرد پرس، حمید حسین پور گفت: بر اساس آمار موجود در 10 شهرستان استان حدود 2 هزار و 770 باب استخر ذخیره آب کشاورزی در استان وجود دارد که با بهره برداری از آنها می توان به تولید و مصرف آبزیان در روستاها و در مجموع کل استان کمک کرد و با کمترین هزینه ثابت میزان درآمد کشاورزان را افزایش داد.

وی اظهار کرد: در صورت استفاده 10 درصد از منابع آبی خرد شامل چشمه ها، چاهای کشاورزی و قنوات و استخرهای ذخیره آب کشاورزی موجود توسط کشاورزان می توان بیش از یک هزار تن به تولید فعلی ماهی خورداکی در استان کمک کرد.

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه تحقق این مهم درآمدی بالغ بر 20 میلیارد تومان را برای کشاورزان در استان به دنبال خواهد داشت، افزود: 230 تن برابر با 5 درصد از 4 هزار و 600 تن ماهی قزل آلا در 30 استخر ذخیره کشاورزی تولید می شود.

حسین پور در ادامه به شرایط مورد نیاز استخر ذخیره آب کشاورزی جهت آبزی پروری اشاره کرد و ادامه داد: منابع آبی چشمه، قنات و چاه کشاورزی (عمیق و نیمه عمیق) بیاد دارای دمای آب بین 11 تا 18 درجه سانتی گراد باشند.

وی یادآور شد: داشتن مجوز تخصیص آب از آب منطقه ای، داشتن حداقل 30 هزار متر مکعب آب مورد نیاز در فصل کشاورزی، داشتن استخر مناسب و تعبیه و اصلاح دریچه ها و ... از نیازهای اساسی در این حوزه است.

کد خبر 31004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha