رفع مشکلات اشتغال و بیکاری جوانان با ارائه آموزش های فنی و حرفه ای

سرویس کردستان - نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه جوانان با کسب خلاقیت و ابتکار می‌توانند بخشی از مشکلات بیکاری و نبود شغل در جامعه را حل کنند، گفت: ارائه آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای به جوانان جویای کار ضروری است.

به گزارش کرد پرس، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی در دیدار با سرپرست و کارکنان اداره کل آموزش فنی و حرفه ای کردستان با اشاره به اینکه در کشور ما بیکاری و نبود اشتغال مهمترین مشکل کشور محسوب می‌شود، گفت: اگر دیدگاه دانشگاه‌ها در راستای خلاقانه و مبتکرانه باشد دانشگاه‌ها می‌تواند خروجی خوبی داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه جوانان با کسب خلاقیت و ابتکار می‌توانند بخشی از مشکلات بیکاری و نبود شغل در جامعه را حل کنند، افزود: ارائه آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای به جوانان جویای کار ضروری است.

حجت الاسلام پورذهبی با اشاره به دیدار اخیر خود با مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، ادامه داد: معظم له در دیدار با کارگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که بنده نیز افتخار حضور در این دیدار را داشتم غرور و انفعال را دو رکن اساسی و مورد نیاز برای پرهیز مدیران عنوان کرد و ادامه داد: اگر مدیر نظام مقدس جمهوری اسلامی دچار این دو ویژگی شود دیگر امیدی به پیشرفت و آبادانی کشور نیست و باید مسئولان اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان این موضوع را مورد توجه جدی خود قرار دهند.

مهارت‌آموزی یکی از نیازهای اولویت‌دار جامعه است

سرپرست اداره کل آموزش فنی حرفه ای کردستان نیز در این دیدار با بیان اینکه مهارت‌آموزی یکی از نیازهای اولویت‌دار و ضروری جامعه است، بیان کرد: ایجاد اشتغال و توسعه آموزش‌های مهارتی مورد توجه جدی فنی و حرفه‌ای است.

فردین وکیلی با اشاره به اینکه بر این راستا باید مهارت آموزی در جامعه به شیوه خاصی دنبال شود، یادآور شد: نیروی انسانی ماهر می‌تواند نقش تاثیرگذاری در روند تولید جامعه داشته باشد.

وی از نیروی انسانی به عنوان سرمایه بسیار ارزشمند نام برد و گفت: سازمان آموزش فنی حرفه‌ای می‌تواند این توانایی‌ها را در افراد ایجاد کند.

سرپرست اداره کل آموزش فنی حرفه ای کردستان با بیان اینکه نیروی انسانی بزرگ‌ترین منبعی است که هر سازمانی به عهده دارد، اظهار کرد: فنی و حرفه‌ای با ارایه آموزش‌های مهارتی به نیروی انسانی می‌تواند نقش مهمی در تولید نیروی ماهر و خلاق در جامعه ایفا کند.

وکیلی با اشاره به اینکه اداره کل فنی و حرفه‌ای را یکی از نهادهایی است که در راستای توسعه اشتغال و توسعه اقتصادی فعالیت می‌کند، افزود: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام سال تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین نامگذاری شده است، آموزش فنی و حرفه‌ای در راستای تحقق شعار سال برنامه‌ها و فعالیت‌ها ی خود را دنبال می‌کند.

وی بر نهادینه کردن فرهنگ مهارت آموزی در جامعه تاکید کرد و ادامه داد: این اداره کل می‌تواند نقش مهمی در اشتغال و توسعه اقتصادی جامعه داشته باشد.

سرپرست اداره کل آموزش فنی حرفه ای کردستان یادآور شد: سالانه ۱۸ هزار نفر در کردستان آموزش‌های مهارتی را در بخش‌های دولتی و خصوصی فرا می‌گیرند.

وکیلی مقوله آموزش و کسب مهارت را یکی از برنامه‌های مهم فنی و حرفه‌ای عنوان کرد و بیان کرد: در این راستا آموزش در روستاها، زندان‌ها و آموزش به سربازان در پادگان‌ها و آموزش به روحانیون از برنامه‌های این اداره کل است.

کد خبر 30720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha