محاصره مربع امنیتی قامیشلو توسط نیروهای کُرد

سرویس سوریه- نیروهای آسایش کُردستان سوریه به تلافی محاصره محله شیخ مقصود حلب توسط نیروهای دولتی سوریه، مربع امنیتی قامیشلو که در دست ارتش سوریه است‌ را محاصره کردند.

به گزارش کُردپرس، منابع خبری از قامیشلو خبر دادند، نیروهای امنیت داخلی (آسایش) در پاسخ به محاصره محله‌های کُردنشین حلب توسط نیروهای دولتی، تدابیر امنیتی را در مربع امنی قامیشلو که تحت کنترل دولت سوریه است را تشدید کردند.

حدود ۱۰ روز است که لشکر چهارم نیروهای دولتی سوریه از رسیدن آذوقه به محله شیخ مقصود در حلب که توسط اداره مدنی خارج از کنترل دمشق اداره می شود، جلوگیری می کند.

«آسایش» موانع امنیتی خود را در مرکز قامیشلو، نزدیک میدان امنیتی که مقرهای دولتی و گروه‌های نظامی در آن مستقر هستند، تشدید کرد و تدابیر امنیتی و جستجو را در ایست‌های بازرسی منتهی به فرودگاه شهر که تحت کنترل نیروهای دمشق است را افزایش داده است.

به گفته این منابع، اداره خودمختار و آسایش به کارمندان خود گفته اند که برای جلوگیری از ربوده شدن و دستگیری، از تردد در مناطق تحت کنترل دولت در قامیشلو و حسکه خودداری کنند.

از اکتبر ۲۰۱۸، موانع امنیتی دولتی سوریه هر از چند گاهی گذرگاه مسلمیه که حومه شمالی حلب و مرکز شهر حلب را جدا می کند، می‌بندد.

در آغاز سال گذشته، نیروهای آسایش یک حلقه امنیتی را در اطراف منطقه معروف به میدان امنیتی که تنها منطقه تحت کنترل دولت سوریه در شهر حسکه است را ایجاد کرد.

کد خبر 30450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha