شمار مرگ های ناشی از کرونا در ایلام به 82 نفر رسید

سرویس ایلام - بنا به اعلام معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با ثبت یک فوتی جدید بر اثر کرونا در شهرستان دهلران، متاسفانه آمار جانباختگان این ویروس منحوس در استان به عدد 82 رسیده است.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، دکتر جمیل صادقی فر در کارگروه مجازی رسانه ستاد کرونای ایلام ضمن یادآوری این نکته که از اعلام دقیق آمارهای مختص به کرونا معذور است، عنوان کرد: آمار امروز ابتلا در ایلام تا کنون در استان سابقه نداشته و افزایش زیادی داشته است که ۵۰ درصد آن مربوط به شهرستان ایلام، ۲۰ درصد مربوط به شهرستان دهلران، ۱۰ درصد مربوط به شهرستان مهران و ۲۰ درصد دیگر نیز مربوط به سایر شهرستانهای استان است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام اعلام کرد: بیشترین آمار ابتلا به ترتیب مربوط به شهرستانهای ایلام، ایوان، دهلران و آبدانان است و آمار مبتلایان دهلران در حال پیشی گرفتن از ایوان است و در حال حاضر فقط دو عدد اختلاف دارد.

صادقی فر ادامه داد: در شهرستانهای مهران، دره شهر و چرداول نیز آمار مبتلایان به سرعت در حال افزایش است و متاسفانه آمار فوتی ها به ۸۲ رسید. امروز دهلران مجددا عزادار شد و یک نفر دیگر از بین ما رفت.

او در خصوص علل احتمالی افزایش آمار مبتلایان استان در پنج روز اخیر گفت: بیش از ۷۰ درصد دلیل افزایش آمار مربوط به عدم رعایت پروتکل های بهداشتی (عمدتا استفاده از ماسک، شرکت در تجمعات، عدم رعایت فاصله گذاری در اجتماع) می باشد. مقایسه آمارها طی دو هفته متوالی اخیر نشان می دهد که در حالیکه نمونه گیری 2 برابر شده است، آمار مبتلایان سه و یا چهار برابر افزایش داشته است.

کد خبر 304023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha