ایلام باید خود را برای پیک دوم ابتلا به کرونا آماده کند

سرویس ایلام - رییس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام اعلام کرد: بر اساس تحلیل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همه استان‌ها به یک شکل گرفتار کرونا خواهند شد و بر این اساس ایلام نیز باید خود را برای پیک دوم ابتلا به کرونا آماده کند.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، دکتر محمد کریمیاندر این خصوص عنوان کرد: ایلام به همراه چند استان دیگر کشور دارای کمترین موارد ابتلا به کروناست اما بر اساس اعلام وزارت بهداشت استان‌های سفید نباید دلخوش باشند و خود را برای افزایش موارد ابتلا آماده کنند.

چندی پیش نیز جمیل صادقی فر، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام از وضعیت قرمز دو شهرستان بدره و آبدانان از نظر تعداد بستری های کرونایی خبر داده بود.

کرونا در استان ایلام در حال جولان دادن است و متاسفانه آماری هم اعلام نمی شود و حوزه فرهنگسازی مقابله با کرونا نیز ضعیف و اغلب به فراموشی سپرده شده است.

ابتلای 25 درصد از کارکنان و کارگران یک شرکت در شهرستان ایوان اگر چه خبری تکان دهنده در حوزه اخبار کرونایی بود اما به نظر می رسد با عادی سازی کرونا برای جامعه و کم تحرکی در اگاهسازی و هشدار دادن به مردم، خطر پیک دوم کرونا بسیار شدیدتر از موج اول آن استان ایلام را تهدید می کند.

برگزاری مراسمات شادی و عزا ولو به صورت پنهانی و زیرزمینی، عدم رعایت پروتکل های بهداشتی ساده ای چون رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک و شستشوی دستها، کاهش اهمیت جلسات کرونا در تصمیم سازی برای مقابله با کرونا و دلایل بی شمار دیگر باعث سرایت و شیوع بیشتر این ویروس در استان شده و خواهد شد.

کد خبر 303669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha