بلاتکلیفی ۳۰۰ نوجوان فرانسوی در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه

سرویس جهان- بر اساس اطلاعات مندرج در کتابچه‌ای که در فرانسه چاپ شده، دولت فرانسه از بازگرداندن ۳۰۰ کودک و نوجوان ساکن کمپ‌های تحت‌ کنترل کردهای سوریه خودداری می‌کند.

به گزارش کردپرس، رشید بنزاین، نویسنده فرانسوی در کتابچه ای که پیرامون وضعیت کودکان فرانسوی در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه نوشته، گفته است دولت فرانسه از بازگرداندن ۳۰۰ کودک و نوجوان که از پدر و مادر فرانسوی متولد شده‌ و در کمپ های تحت کنترل کردها به سر می برند خودداری می کند.

بخش زیادی از این کتاب به مصاحبه با یکی از نوجوانان فرانسوی اختصاص دارد که به همراه پدر و مادرش برای پیوستن به داعش به سوریه سفر کرده بود.

بر اساس اطلاعات این کتاب فرانسه تنها کودکانی را به کشور باز می گرداند که هم پدر و هم مادر خود را در سوریه از دست داده باشند.

نویسنده کتاب در توصیف کمپ هایی که کودکان وابسته به داعش در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه در آنها نگهداری می شوند، نوشته است که این کمپ ها شبیه به زندان بدنام گوانتانامو در آمریکاست.

رشید بنزاین، نویسنده کتاب از وضعیت اسفناک این کودکان خبر داده است. به گفته نویسنده فرانسوی کشورش تنها عضو اتحادیه اروپاست که از پذیرش شهروندانی که به داعش پیوسته اند خودداری می کند.

کد خبر 30237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha