باند خرید و فروش سنجاب زاگروس  در سردشت متلاشی شد

سرویس آذربایجان غربی- سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست‌ آذربایجان غربی از شناسایی و دستگیری سر دسته باند خرید و فروش سنجاب ایرانی در سردشت خبر داد.

سعید شهند در این باره به کردپرس افزود: یگان حفاظت محیط زیست شهرستان سردشت با همکاری پلیس آگاهی این شهرستان و یگان حفاظت محیط زیست استان کردستان یک باند خرید و فروش سنجاب ایرانی را شناسایی و یکی از متخلفین را دستگیر کردند.

او ادامه داد: اعضای این باند با زنده گیری گونه مهم و با ارزش سنجاب ایرانی در جنگل های سردشت، قصد فروش و انتقال آن را به سایر نقاط کشور داشتند که با دستگیری سردسته باند از انتقال سنجاب ها ناکام ماندند.

شهند اظهار کرد : در این ماموریت یک نفر دستگیر و ۳۲ بطانه سنجاب به همراه یک دستگاه خودرو کشف و پرونده جهت رسیدگی به مراجع قضایی ارجاع شد.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: با توجه به اعتراف متخلف افراد دخیل در این باند شناسایی و اقدامات قانونی برای دستگیری آنان انجام شده است.

او تاکید کرد: سنجاب ایرانی گونه ای از جوندگان با ارزش حفاظتی بالا بوده و زیستگاه اصلی آن جنگل های زاگرس است و نقش مهمی در رویش و حفظ جنگل های بلوط به دلیل مخفی شدن بذر بلوط به عنوان غذای زمستانه دارد.

به گفته شهند؛ زنده گیری و انتقال سنجاب ایرانی به شهرهای بزرگ جهت کسب سود، علاوه بر به خطر انداختن این گونه با ارزش، به طور غیر مستقیم به رویش و بازآفرینی جنگل های بلوط صدمه جبران ناپذیر وارد می شود.

کد خبر 29804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha