کاهش حملات ترکیه به پ.ک.ک در عراق و تشدید تنش در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه

سرویس جهان- موسسه گردآوری اطلاعات جنگ از کاهش حملات ترکیه علیه پ.ک.ک در خاک اقلیم کردستان عراق و تشدید تنش در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه خبر داده است.

به گزارش کردپرس، موسسه گردآوری اطلاعات جنگ که به بررسی اطلاعات مربوط به تقابلات مسلحانه در جهان می پردازد، در آخرین تحلیل خود از کاهش حملات ترکیه به نیروهای حزب کارگران کردستان ترکیه یا پ.ک.ک طی هفته های اخیر در داخل خاک کردستان عراق خبر داده است.

این موسسه همچنین از مواردی از حمله نیروهای پ.ک.ک به ارتش و پلیس ترکیه در داخل خاک این کشور خبر داده است که به زخمی شدن چند نیروی پلیس منجر شده است.

این موسسه همچنین ادعا کرده است خشونت نیروهای کرد-عرب سوریه موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه علیه شهروندان در شمال و شمال شرق سوریه افزایش یافته است. دلیل افزایش تنش نیروهای کرد و شهروندان در شمال شرق سوریه بازداشتهای مربوط به وابستگی به داعش و سربازگیری اجباری عنوان شده است.

این موسسه ادعا کرده است که دو تن در برخورد خشونت آمیز نیروهای دموکراتیک سوریه در استان حسکه جان خود را از دست داده اند.

موسسه گردآوری اطلاعات جنگ همچنین از بازداشت چند تن از شهروندان توسط نیروهای شورشی وابسته به ترکیه به اتهام همکاری با نیروهای کرد سوریه در شمال استان حلب خبر داده است.

موسسه گردآوری اطلاعات جنگ همچنین از تشدید حملات هوایی و توپخانه ای نیروهای ارتش ترکیه و و شورشیان وابسته به این کشور در سوریه علیه موقعیت نیروهای دموکراتیک سوریه در منبج، اطراف سریکانی، عین عیسی و تل تمر خبر داده است.

این موسسه کاهش حملات ترکیه در خاک عراق علیه پ.ک.ک را موقت دانسته و شمال عراق را همچنان از مناطق پرخطر توصیف کرده است.

کد خبر 29678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha