تعطیلی کشتارگاههای مرغ ایلام ممنوع و اخلال در بازار است

سرویس ایلام - در پی کمبودهای اخیر مرغ در ایلام که گفته می‌شود، مرغداران آن سه برابر مصرف استان تولید می‌کنند، رئیس سازمان جهادکشاورزی ایلام به کشتارگاه های استان تذکر جدی داد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، آذرنوش عموزاده به خبرنگاران گفت: باتوجه به نبود مرغ در دره شهر و تعطیلی کشتارگاه این شهرستان، به همراه فرماندار و نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد بصورت سر زده از این واحد تولیدی بازدید به عمل آمد.

وی افزود: در بررسی انجام شده مشخص شد با وجود آمادگی اتحادیه مرغداران شهرستان و تامین ۲۰ خودرو مرغ زنده، این کشتارگاه از خرید مرغ خودداری کرده که باعث کمبود این کالای اساسی در روزهای آغاز سال نو شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان ایلام تصریح کرد: با توجه به تاکیدات استاندار در خصوص جلوگیری از کمبود مرغ استان ضمن راه اندازی مجدد این کشتارگاه تذکرات و اخطارهای لازم به این واحد تولیدی و همچنین کشتارگاه سپیدمرغ مانشت در ایوان نیز داده شد.

عموزاده گفت: هر دو کشتارگاه استان حق تعطیلی ندارند و در صورت مشاهده بعنوان اخلال در بازار برای تصمیم گیری در اختیار استاندار قرار خواهند گرفت.

وی افزود: همچنین نظارت بر بهداشت و مسائل شرعی در کشتارگاه ها توسط مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه جهاد بصورت مستمر انجام می‌گیرد.

کد خبر 29500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha