اهمال انگلیس در رسیدگی به وضعیت اتباع زندانی این کشور در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه

سرویس جهان- برخی رسانه های انگلیس ادعا می کنند در حالی که 300 جنگجوی داعش مخفیانه از سوریه به این کشور بازگشته اند دولت انگلیس از بازگرداندن اتباع زندانی این کشور در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه خودداری می کند.

به گزارش کردپرس، برخی رسانه های انگلیس مانند گاردین ادعا کرده اند که 300 تن از اتباع این کشور که برای پیوستن به داعش به سوریه رفته بودند، بی سر و صدا با کشور بازگشته اند و دولت انگلیس از تحت تعقیب قراردادن و یا محاکمه آنها خودداری کرده است.

از طرف دیگر، دولت انگلس به درخواست کردهای سوریه برای بازگردانده شدن اتباع زندانی این کشور در منطقه تحت کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه توجه نکرده است.

خانواده جک لتس، شهروند انگلیسی که در نوجوانی برای پیوستن به داعش به سوریه رفته و اکنون در کمپ تحت کنترل کردهای سوریه به سر می برد، به روزنامه گاردین گفته اند تلاش آنها در 5 سال گذشته برای بازگرداندن او از طریق دولت انگلیس بیهوده بوده است. آنها حتی به خاطر انتقال 223 پوند برای تامین هزینه بازگشت این شهروند این شهروند انگلیسی به کشور مورد بازخواست دولت قرار گرفته اند.

گاردین ادعا کرده است که 300 تن از جنگجویان دواطلب داعش در سال های اخیر به کشور بازگشته اند و دولت این کشور کوچک ترین برخوردی با آنها نداشته است. با این حال، لندن از بازگرداندن شهروندان خود از کمپ های تحت کنترل کردهای سوریه خودداری کرده است.

کد خبر 29022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha