عدم همکاری اقلیم کردستان با بغداد برای اجرای حکم دادگاه عالی فدرال عراق

سرویس جهان- نشریه ایراک اویل ریپورت نوشت: اقلیم کردستان عراق به جای همکاری با بغداد در مورد اجرای حکم دادگاه عالی عراق که صدور و فروش نفت توسط اربیل را غیرقانونی اعلام کرده، به دنبال آغاز دور دیگری از گفتگوهای سیاسی با دولت مرکزی عراق است.

به گزارش کردپرس دادگاه عالی فدرال عراق ماه گذشته حکم مناقشه برانگیز خود را درباره استخراج، صدور و فروش نفت خام توسط دولت اقلیم کردستان عراق را اعلام کرد. دادگاه عالی فدرال عراق در حکم خود همه فعالیت های نفتی اعم از بستن قرارداد با کشورها و شرکت های خارجی، استخراج و صدور و فروش نفت خام را غیرقانونی اعلام کرد.

نشریه تخصصی نفت به نام ایراک اویل ریپوت، امروز در گزارشی از رویکرد کاملا متفاوت دولت مرکزی عراق و دولت اقلیم کردستان عراق پیرامون این حکم خبر داده است.

این نشریه در مورد رویکرد دولت مرکزی عراق نوشت: بغداد در کنار این که گفتگو با اربیل را رد نمی کند اما خواستار همکاری دولت اقلیم کردستان برای اجرایی کردن حکم دادگاه عالی فدرال عراق است.

با این که اقلیم کردستان عراق نیز تمایل خود را برای مذاکره با بغداد اعلام کرده اما تمایلی برای اجرای حکم و همکاری با بغداد در این زمینه ندارد. بر اساس گزارش اویل ریپورت دولت اقلیم کردستان بیشتر به دنبال گفتگو و مذاکره سیاسی با بغداد است.

این نشریه از تشکیل کمیته ای متشکل از کارشناسان وزارت نفت عراق و شرکت نفت شمال عراق برای اجرای حکم دادگاه عالی فدرال عراق در مورد فعالیت نفتی اقلیم کردستان عراق خبر داده است.

کد خبر 28789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha