کردها خالد شوانی را برای تصدی وزارت دادگستری به کاظمی معرفی کردند

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یک عضو ارشد حزب دمکرات از معرفی یکی از اعضای ارشد اتحادیه میهنی به نخست وزیر دولت فدرال عراق به عنوان نامزد کردها برای تصدی وزارت دادگستری خبر داد.

به گزارش کردپرس، شیرزاد سعید، عضو ارشد حزب دمکرات کردستان (پارتی) امروز (یک شنبه) در گفت و گو با رادیو المربد اعلام کرد که جریان های کُرد خالد شوانی، عضو ارشد اتحادیه میهنی کردستان (یه‌کیتی) و وزیر مشاور دولت اقلیم کردستان در امور مناطق مورد مناقشه خارج از اداره اقلیم را به عنوان نامزد تصدی وزارت دادگستری دولت فدرال عراق به مصطفی کاظمی، نخست وزیر جدید این کشور معرفی کردند.

سعید ضمن اعلام این که حزب دمکرات کردستان به رهبری مسعود بارزانی نیز به نوبه خود شماری از افراد را به عنوان نامزدهای تصدی وزارت امور خارجه در دولت فدرال عراق معرفی کرده تا کاظمی یکی از آنها را انتخاب کند، تاکید کرد که هیئت دولت فدرال باید یکدست باشد.

در همین حال، غیاث سورچی، عضو ارشد اتحادیه میهنی کردستان نیز در گفت و گو با پایگاه خبری المعلومه ضمن تاکید بر این که وزارت دادگستری در دولت فدرال عراق حق این حزب است، اظهار داشت: بغداد منتظر تعیین تکلیف نامزد تصدی این وزارتخانه از سوی اتحادیه میهنی است تا وی را برای کسب رای اعتماد، به مجلس نمایندگان عراق معرفی کند.

سورچی در این باره همچنین اعلام کرد که اتحادیه میهنی کردستان برای تعیین تکلیف نامزد تصدی وزارت دادگستری در دولت فدرال عراق و انتخاب بهترین فرد برای این منصب، امروز یک جلسه را در سطح رهبری برگزار می کند.

یادآور می شود که مجلس عراق بامداد پنج شنبه گذشته در یک جلسه فوق العاده با حضور بیش از چهار پنجم نمایندگان، برنامه دولت کاظمی را تصویب و به نامزدهای تصدی 15 وزارتخانه از مجموع 22 وزارتخانه کابینه دولت وی نیز رای اعتماد داد با این حال نامزدهای تصدی وزارتخانه های بازرگانی، فرهنگ، مهاجرت و آوارگان، کشاورزی و دادگستری نتوانستند از مجلس رای اعتماد بگیرند و رای گیری بر سر نامزدهای تصدی وزارتخانه های خارجه و نفت نیز به تعویق افتاد.

این در حالی است که از سه وزارتخانه سهم کردها در کابینه دولت نخست وزیر جدید عراق، تنها نازنین محمد وسو به عنوان نامزد تصدی وزارت عمران، مسکن و شهرداری ها، موفق شد از مجلس نمایندگان این کشور رای اعتماد بگیرد جایی که عبدالرحمن مصطفی به عنوان وزیر پیشنهادی دادگستری، در کسب رای اعتماد از مجلس ناکام ماند و رای گیری بر سر وزیر پیشنهادی خارجه نیز به تعویق افتاد چرا که هیچ کسی به عنوان نامزد تصدی آن معرفی نشد.

کد خبر 281153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha