برگزاری نشست امنیتی در آنکارا/آماده باش ترکیه 

سرویس ترکیه - آنکارا با برگزاری نشستی امنیتی با حضور رئیس جمهور و سران نظامی کشور، در حالت آماده باش قرار گرفت.

به گزارش کردپرس، در پی آغاز عملیات نظامی روسیه علیه اوکراین، آنکارا نیز با برگزاری یک نشست امنیتی با حضور سران نظامی کشور، به حالت آماده باش درآمد.

بنا بر گزازش جمهوریت، شب گذشته یک نشست امنیتی اضطراری به ریاست رجب طیب اردوغان رئیس جمهور و با حضور مقاماتی از جمله فوآد اوکتای معاون رئیس جمهور، خلوصی آکار وزیر دفاع، سلیمان سویلو وزیر کشور، ژنرال یاشار گولر رئیس ستاد کل ارتش، هاکان فیدان رئیس سازمان اطلاعات ترکیه (MIT) و ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه برگزار شد. این جلسه یک ساعت و 50 دقیقه به طول انجامید.

اردوغان بلافاصله پس از نشست امنیتی در سخنانی گفت: «ما عملیات نظامی روسیه علیه اوکراین را غیرقابل قبول می‌دانیم و آن را رد می‌کنیم. این اقدام که از نظر ما مغایر با قوانین بین المللی است، ضربه سنگینی به صلح، آرامش و ثبات منطقه است. ما متاسفیم که روسیه و اوکراین که آنها را به عنوان کشورهای دوست می بینیم و با آنها روابط نزدیک سیاسی، اقتصادی و اجتماعی داریم، رو در رو شده اند.»

او با بیان اینکه پس از آغاز حمله روسیه با ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین گفتگو کرده است، گفت: «من به زلنسکی تاکید کرده‌ام که ترکیه از مبارزه برای حفاظت از تمامیت ارضی اوکراین حمایت می‌کند. ما سهم خود را برای تضمین امنیت همه ساکنان اوکراین، به ویژه شهروندان خود و برادران تاتار در منطقه، انجام خواهیم داد.»

رئیس جمهور ترکیه با بین این که ترکیه با دو کشور روسیه و اوکراین روابط عمیق تاریخی و دوستانه دارد بار دیگر خواستار حل مشکلات بین دو کشور از طریق گفتگو در چارچوب توافقات مینسک شد.

کد خبر 28076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha