اربیل در پنج ماه گذشته شاهد بیش از 500 فقرە آتش سوزی بوده است!

سرویس عراق و اقلیم کردستان- حوادث آتش سوزی در اربیل از حالت عادی خارج شده و به بحران تبدیل شده است. فقط در عرض یک روز دو حادثه آتش سوزی در این استان رخ داده که منجر به سوختن و زخمی شدن شماری از شهروندان شده است. آتش سوزی های اربیل طی پنج ماه اخیر به بیش از 500 مورد می رسد.

به گزارش کردپرس به نقل از NRT، حوادث زنجیره‌ای آتش سوزی‌های اربیل همچنان ادامه دارد و ظرف 5 ماه بیش از 500 آتش سوزی از انواع مختلف در اربیل رخ داده است.

دو آتش سوزی اخیر با فاصله چند ساعت در یک کارخانه گاز و چهار انبار مواد شوینده و لوازم نظافتی رخ داد و در پی آن هر چهار انبار و اجناس داخل آنها در آتش سوختند و تا بیش از چهار ساعت آتش این انبارها مهار نمی‌شد و منجر به سوختن سه شهروند و اعزام دو کارمند امداد و نجات به بیمارستان شد.

برخی از آتش سوزی ها به دلیل از کار افتادن سیستم اطفای حریق از کنترل خارج می شوند و گاهی به دلیل دوری از ایستگاه های آتش نشانی، آتش دیر مهار می شود و در نتیجه میزان خسارت افزایش می یابد.

از نظر علمی 18 علت آتش سوزی از جمله اتصالی سیم برق و کیفیت مصالح وجود دارد، اما آتش سوزی های اوایل سال جاری در اربیل شبهات زیادی را در بین شهروندان ایجاد کرده است و اکثر مغازه‌داران با دیده تردید به این حوادث نگاه می کنند.

علیرغم اینکه آتش سوزی ها تاکنون خسارات مادی زیادی به بار آورده است، دولت اقلیم کردستان هیچ خسارتی به کاسبان و مغازه‌داران پرداخت نمی کند و فقط به آنها وعده های پوچ و بیهوده می دهد.

کد خبر 2770950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha