رهبران عراق مجددا" بر پایبندی خود به اجرای مفاد قانون اساسی و توافقات مربوط به تشکیل دولت فعلی عراق تاکید کردەاند

سرویس عراق و اقلیم کردستان- دلشاد شهاب، سخنگوی نهاد ریاست اقلیم کردستان، گفت: ریاست جمهوری عراق و رهبران این کشور مجددا"بر پایبندی خودبه اجرای قانون اساسی و توافقات مربوط به تشکیل دولت فعلی عراق به ریاست محمد شیعه السودانی تاکید کرده اند.

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری«شفق نیوز» دلشادشهاب، سخنگوی نهاد ریاست اقلیم کردستان در مصاحبه با خبرنگاران با بیان اینکه در سفراخیر نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان به بغداد، درخصوص نتایج سفر اخیر محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق به آمریکا و سفر رئیس جمهوری ترکیه به عراق و اقلیم کردستان مورد بررسی قرار گرفته است،افزود: در دیدارهای  اخیر رئیس اقلیم کردستان از بغداد نیز مسائل مربوط به بودجه اقلیم و انتخابات پارلمان کردستان و همچنین مسائل امنیتی و چالش های فراروی اقلیم از جمله حمله به میدان گازی کورمور که خسارت زیادی به اقتصاد عراق و اقلیم کردستان وارد کرده است، بحث و تبادل نظر شده است.

دلشاد شهاب تصریح کرد: خوشبختانه در این دیدار ها تفاهم خوب و مشترکی  در خصوص همه مسائل وجود داشت و همه طرف ها در همه این دیدارها، آمادگی خود را برای اجرای مفاد توافقنامه ای که منجر به تشکیل دولت سودانی شده است و همچنین اجرای مفاد قانون اساسی عراق، اعلام کردند.

سخنگوی نهاد ریاست اقلیم کردستان، درخصوص اجرای طرح «حساب من» در اقلیم کردستان نیز گفت:هدف دولت اقلیم کردستان  از اجرای این طرح اطمینان بخشی به کارمندان و حقوق بگیران است که دراین زمینه  تفاهم مشترک و خوبی بین اربیل و بغداد وجود دارد و مطمئناً دو طرف به توافقی که به نفع کارکنان اقلیم کردستان خواهد بود، دست خواهند یافت.

 وی درخصوص  انتخابات پارلمان کردستان، خاطرنشان کرد:همه احزاب عراقی با دیدگاه ریاست اقلیم کردستان در برگزاری انتخاباتی که همه احزاب در آن مشارکت کنند، موافق هستند.

کد خبر 2769900

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha