۲۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۰

همزمان با تعطیلی سفارت در تهران

هلند کنسولگری خود در اربیل را تعطیل کرد

وزارت خارجه هلند، اعلام کرد که به دلایل امنیتی از روز یکشنبه سفارت هلند در تهران و همچنین کنسولگری این کشور در اربیل عراق تعطیل خواهند بود.
هلند کنسولگری خود در اربیل را تعطیل کرد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- وزارت خارجه هلند، امروز شنبه اعلام کرد که به دلایل امنیتی روز یکشنبه سفارت هلند در تهران و همچنین کنسولگری این کشور در اربیل عراق تعطیل خواهند بود.

به گزارش کردپرس به نقل از میدل ایست نیوز، وزارت خارجه هلند در بیانیه‌ای تصریح کرد که افزایش تنش‌های بین ایران و اسرائیل، دلیلی تعطیلی سفارت خود در تهران به عنوان یک اقدام احتیاطی است.

در این بیانیه آمده است که هلند امنیت پرسنل خود را از همه‌چیز مهمتر می‌داند.

وزارت خارجه هلند افزود که در مورد بازگشایی سفارت خود در روز دوشنبه تصمیم گیری خواهد کرد.

در روزهای گذشته به دلیل بالاگرفتن تنش ها میان ایران و رژیم صهیونیستی و احتمال حمله تلافی‌جویانه ایران به این رژیم، بسیاری از کشورها از جمله آلمان و روسیه از شهروندان خود خواسته بودند ایران را ترک کنند و از سفر به ایران و کشورهای دیگر خاورمیانه خودداری کنند.

وزارت خارجه فرانسه نیز خانواده‌های دیپلمات‌هایش در ایران را فرا خواند.

روز جمعه، شرکت هواپیمایی آلمانی لوفت‌هانزا نیز به دلیل شرایط موجود در خاورمیانه از لغو پروزهای خود به ایران خبر داد و اعلام کرد دیگر از آسمان ایران استفاده نمی‌کند.

شرکت هواپیمایی استرین ایرلاین اتریش نیز اعلام کرد که به علت شرایط منظقه، پروزاهای خود به ایران را تا 30 فروردین لغو خواهد کرد.

کد خبر 2769306

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha