وزارت خارجه آمریکا: عدم مشارکت حزب دمکرات کردستان در انتخابات خدمتی به منافع مردم کردستان نخواهد کرد

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ وزارت امور خارجه آمریکا یک بار دیگر در پاسخ به سوال خبرنگار رسانه کانال ۸ در خصوص کناره‌گیری حزب دمکرات کردستان از انتخابات پارلمانی کردستان اعلام کرد این حزب با عدم مشارکتش در انتخابات خدمتی به منافع مردم کردستان و همه عراق نخواهد کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از رسانه خبری کانال ۸، وزارت امور خارجه اعلام کرد این کشور از برگزاری انتخاباتی شفاف و عادلانه با مشارکت همه احزاب سیاسی حمایت می‌کند.

این در حالی است که روز پنجشنبه هفته گذشته آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا با شرکت در یک کنفرانس مطبوعاتی در پاسخ به سوال خبرنگار کانال ۸ اعلام کرد آمریکا می‌خواهد که انتخابات در اقلیم کردستان برگزار شود و همه احزاب سیاسی در ان شرکت کنند.

منبع از دستگاه انتخاباتی حزب دمکرات کردستان به کانال ۸ اعلام کرد در انتخابات شرکت نخواهیم کرد و در تصمیم خود برای عدم ارائه لیست نامزدهایمان به کمیسیون مصمم هستیم.

اظهارات دستگاه انتخاباتی حزب دمکرات کردستان در حالی بیان می‌شود که کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق قرعه کشی اختصاص کد انتخاباتی به لیستهای انتخابات پارلمان کردستان را انجام داد و به این لیستها کد انتخاباتی اختصاص داد.

به گفته کمیسیون عالی ستقل انتخابات عراق ۶۹ لیست برای انتخابات دوره ششم پارلمان کردستان تهیه شده‌اند. تعداد ۱۰ حزب و دو ائتلاف و ۵۷ نامزد مستقل نام خود را برای شرکت در انتخابات ثبت کرده‌اند.

کد انتخاباتی لیست و ائتلافهای شرکت کننده در انتخابات به شرح زیر هستند:

  1. ائتلاف میهنی کد ۱۶۲
  2. جنبش موضع میهنی کد ۱۶۱
  3. اتحادیه میهنی کردستان کد ۱۲۹
  4. ائتلاف اقلیم کردستان ۱۳۳
  5. جبهه خلق کد ۱۶۹
  6. ائتلاف معاصر ۱۶۴
  7. جنبش اسلامی کردستان کد ۱۲۳
  8. جنبش نسل نو کد ۱۵۷
  9. حزب اتحاد اسلامی کردستان کد ۱۴۸
  10. جبهه ترکمانی عراق کد ۱۴۹
  11. جنبش تغییر کد ۱۱۴
  12. حزب جماعت عدالت کردستان کد ۱۴۷
کد خبر 2769192

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha