۱۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۸

نخست وزیر اقلیم کردستان: لازم است انتخابات به دور از تخلفات قانونی و دخالت خارجی برگزار شود

"به کیان قانونی اقلیم کردستان و حقوق اقلیتهای قومی و دینی کردستان احترام گذاشته شود"
نخست وزیر اقلیم کردستان: لازم است انتخابات به دور از تخلفات قانونی و دخالت خارجی برگزار شود

سرویس عراق و اقلیم کردستان- مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان، در دیدار با نماینده ویژه سازمان ملل در عراق، لازم دانست که انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان، به دور از تخلفات قانونی و دخالت خارجی برگزار شود و به کیان قانونی اقلیم کردستان و حقوق اقلیتهای قومی و دینی کردستان، احترام گذاشته شود.

به گزارش کردپرس به نقل از کردستان، مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان، روز سه‌شنبه ٢ آوریل، از جنین هانس پلاسخارت، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در عراق، استقبال کرد.

موضوع اصلی این دیدار، اهمیت برگزاری انتخابات پارلمانی کردستان بود. نخست وزیر مسرور بارزانی، ضمن تاکید بر حمایت خود از انتخابات، لازم دانست که انتخابات در شرایط عادی و قانونی و به دور از تخلفات قانونی و دخالت خارجی و طرح از پیش تعیین شده، برگزار شود و به کیان قانونی اقلیم کردستان و حقوق اقلیتهای قومی و دینی کردستان هم احترام گذاشته شود.

نخست وزیر اقلیم کردستان، بر اهمیت ایفای نقش جامعه بین‌المللی در نظارت بر روند انتخابات تاکید کرد، تا به نحوی سالم و شفاف برگزار شود.

در این دیدار دو طرف در مورد رفع مسائل و موانع پیش روی انتخابات و رسیدن طرف‌ها به راه‌حل در راستای حفظ دمکراسی و ثبات اقلیم کردستان، توافق نظر داشتند.

کد خبر 2768910

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha