عضو مجمع عمومی جنبش تغییر: برگزاری انتخابات بدون حضور حزب دمکرات کردستان فاقد مشروعیت قانونی است

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ عضو مجمع عمومی جنبش تغییر اعلام کرد انتخابات پارلمان کردستان باید با توافق همه احزاب برگزار شود زیرا برگزاری این انتخابات بدون مشارکت حزب دمکرات مشروعیت ندارد

 به گزارش کردپرس به نقل از رسانه خبری باسنیوز، دلشاد رشید عضو مجمع عمومی جنبش تغییر به رسانه باسنیوز اعلام کرد دشوار است که انتخابات بدون مشارکت حزب دمکرات کردستان برگزار شود این امر باید با توافق همه احزاب انجام گیرد، همچنین لازم است که برای تعیین زمان دیگری توافق شود زمان فعلی اگر برای ۳ تا ۴ ماه دیگر به تعویق بیفتد تفاوت چندانی ایجاد نخواهد شد تا همه احزاب بتوانند با هم در انتخابات شرکت کنند، به این شکل این روند موفقیت آمیزتر خواهد بود.

دلشاد رشید در خصوص اینکه اگر حزب دمکرات در این انتخابات شرکت نکند آیا انتخابات مشروعیت خواهد داشت؟ گفت: «خیر، بسیار دشوار خواهد بود این امر باعث ایجاد بحران و پراکندگی احزاب خواهد شد زیرا این یک واقعیت است که حزب دمکرات کردستان یک قدرت بزرگ در اقلیم کردستان است».

وی در خصوص اطلاعاتی که حاکی از آن است اکنون از سوی یکی از کشورهای منطقه برگزاری انتخابات به نفع اتحادیه میهنی سازماندهی شده است و آیا جنبش تغییر این امر را خواهد پذیرفت؟ اعلام کرد: «بدون تردید خیر، این یک اقدام غیر قانونی و مغایر با قانون اساسی است، نمی‌دانم این موضوع تا چه حد صحت داشته باشد اما اگر هم واقعیت داشته باشد قابل قبول نخواهد بود».

این در حالی است که شب گذشته سخنگوی حزب دمکرات کردستان توضیحاتی در خصوص خبری منتشر شده از سوی رسانه‌ها مبنی بر اینکه حزب دمکرات کردستان خواستار به تعویق انداختن زمان برگزاری شده است تا انتخابات با همان شروط و راهکارهای قانونی کنونی برگزار شود، ارائه داد و اعلام کرد چنین خبری کذب محض است و حزب دمکرات کردستان بر مواضع خود پافشاری می‌کند و هیچگونه دخالت غیر قانونی را در انتخابات نمی‌پذیرد و لازم می‌داند همه نواقص فنی و قانونی در نحوه برگزاری انتخابات رفع گردند تا انتخاباتی سالم و آزاد و قانونی برگزار شود و همه شهروندان کردستان همراه با همه اقلیتها در آن حق رای داشته باشند و نتایج آن نیز دستکاری نشوند.

وی تصریح کرد: به تعویق افتادن انتخابات به عنوان گزینه‌ای با حزب دمکرات کردستان مطرح شده است تا این حزب در انتخابات شرکت کند و از همین جا مجددا تکرار می‌کنیم حزب دمکرات همیشه با برگزاری انتخاباتی قانونی و سالم و شفاف موافق بوده است و اگر انتخابات به زمان دیگری نیز موکول شود باید صحت روند قانونی و فنی که برای یک انتخابات سالم و شفاف لازم است، انجام گیرد.

کد خبر 2768908

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha