بیانیه فراکسیون جبهه ترکمانی در مجلس نمایندگان در واکنش به حمله پهبادی به منطقه کفری

سرویس عراق و اقلیم کردستان- فراکسیون جبهه ترکمانی عراق در مجلس نمایندگان این کشور در بیانیه ای اعلام کرد: حمله اخیر به محل پذیرایی طایفه ترکمانی بیات در منطقه کفری واقع در شمال عراق، توسط اعضای حزب کارگران کردستان با استفاده از پهپاد صورت گرفته است.

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری«شفق نیوز» این بیانیه حاکی است که این حمله به شهادت شیخ حسین علوش رئیس طایفه بیات که از چهره‌های برجسته و تأثیرگذار اجتماعی بود، انجامیده است که بدون پاسخ نخواهد ماند.

در این بیانیه آمده است که «ما، فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق و تمامی احزاب سیاسی در استان های اقلیم کردستان را مسئول حفظ جان و امنیت شهروندان ترکمانی در منطقه کفری می دانیم».

در این بیانیه خطاب به افکار عمومی عراق و کل جامعه جهانی تاکید شده است که عناصر حزب کارگران کردستان(پ.ک.ک) آشکارا به جنایاتی علیه  شهروندان بی دفاع ترکمانی دست می زنند که جنایاتی برنامه ریزی شده علیه بشریت تلقی می شود، اما هیچ گونه واکنش دولتی و بین المللی در برابراین جنایات صورت نگرفته است، بنابراین حضور این عناصربه یک خطر و چالش در برابر نقشه سیاسی و ساختار اجتماعی عراق و همه منطقه تبدیل شده است.

فراکسیون جبهه ترکمانی درمجلس عراق در بیانیه خود  از رهبری اتحادیه میهنی کردستان خواستار همکاری جدی برای بیرون راندن شبه‌نظامیان غیرقانونی که به آرمان ملی کردها خدمت نمی‌کنند، شده و به رهبری اتحادیه میهنی توصیه کرده است که استان سلیمانیه را در  معرض اهداف این  عناصرگروه های مسلح قرارندهد.

در این بیانیه از دولت فدرال ومحمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق، دولت اقلیم کردستان، سازمان ضد تروریسم در سلیمانیه و شرکای سیاسی، سفرا و نمایندگی های دیپلماتیک  درعراق، خواسته شده است فورا" برای حفظ جان غیرنظامیان ترکمانی بی دفاع در منطقه کفری که به پایگاهی حیاتی برای عناصر پ.ک.ک برای ایجاد خشونت و هرج و مرج و هدف قرار دادن امنیت عمومی در عراق و به ویژه در منطقه گرمیان کردستان تبدیل شده است، مداخله کنند.

کد خبر 2768831

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha