سخنگوی دولت اقلیم کردستان علنا معاون نخست وزیر را متهم کرد

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ سخنگوی دولت اقلیم کردستان پس از حذف اظهارات قبلی خود در شبکە اجتماعی فیسبوک اعلام کرد اگر آقای قباد طالبانی از طریق وزیر دادگستری عراق درخواست تفکیک حقوق سلیمانیه را نمی‌کرد مشکل حقوق به وجود نمی‌آمد.

به گزارش کردپرس، پیشوا هورامانی سخنگوی دولت اقلیم کردستان پس از حذف پست خود در فیسبوک نوشت:

مشکل حقوق چه زمانی به وجود آمد؟

موضوع حقوق به یک مشکل تبدیل نمی‌شد اگر آقای قباد طالبانی از خالد شوانی درخواست نمی‌کرد که از بغداد بخواهد حقوق سلیمانیه را جداگانه ارسال کنند با این هدف که کسی از میزان درآمدهای سلیمانیه سوال نپرسد.

سپس آقای قباد طالبانی به رئیس فراکسیون حزبش در بغداد دستور داد که طومار یک نمایندۀ از اپوزیسیون جعلی را به منظور ارسال مستقیم پول به سلیمانیە امضا کنند.

بدون تردید پس از آن همه بدبختی که بر سر ملت ما آوردند نمی‌خواهند که به اشتباهات خود معترف باشند از این رو معتقدند که اظهارات سخنگوی دولت منعکس کنندۀ دیدگاه آنان نیست زیرا متعهد به تصمیمات دولت نیستند و آنقدر که در خدمت تصمیمات علیه ملتمان بودند در خدمت خاک و ملتمان نبوده‌اند، همین که واقعیتها بیان می‌شوند بلافاصله وحشت زده بیانیه صادر می‌کنند.

شایان ذکر است شب شنبه 23/ 3/ 2024 پیشوا هورامانی سخنگوی دولت اقلیم کردستان با ارائه اظهاراتی حزب اتحادیه میهنی کردستان را خائن خطاب کرد و طی پستی در حساب شخصی خود در شبکه اجتماعی فیسبوک نوشت: اینکه بعضی‌ها از عملکرد دادگاه فدرال حمایت می‌کنند به این دلیل است که این دادگاه در راستای منافع آنها قدم برمی‌دارد اما باید مردم کردستان بدانند که برای خودفروشان مردم مهم نیست تا چه اندازه حقوق اساسی اقلیم کردستان را از دست می‌دهند.

پیشوا هورامانی در اظهارات خود اعلام کرد به دلیل آن که این به اصطلاح دادگاه تصمیم بر نقض حقوق اساسی اقلیم کردستان می‌گیرد زمان آن فرا رسیده است تا مردم با عزت کردستان در مقابل خائنان و فروشندگان حقوق مردم موضع جدی اتخاذ  کنند و با آنها مقابله کنند.  

پس از این اظهارات، سخنگوی معاون نخست وزیر دولت اقلیم کردستان در پاسخ به اظهارات پیشوا هورامانی اعلام کرد در کابینه نهم دولت اقلیم کردستان فردی را سراغ نداشته و نداریم که به عنوان سخنگوی دولت اظهار نظر کند. فردی که به عنوان سخنگو اظهارنظر می‌کند تنها منعکس کننده نظرات خود و تیم وزرای حزبش می‌باشد و بیانات وی ربطی به اتحادیه میهنی ندارد.

کد خبر 2768487

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha