مسعود بارزانی خطاب به سفیر آمریکا: حزب دمکرات کردستان انتخابات را تحریم نکرده است

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ رئیس حزب دمکرات کردستان در دیدار با سفیر آمریکا در عراق اعلام کرد حزب دمکرات کردستان انتخابات را تحریم نکرده است بلکه دستهای بیگانگان به انتخابات ورود کرده است.

به گزارش کردپرس به نقل از رسانه خبری روداو، روز چهارشنبه مسعود بارازنی رئیس حزب دمکرات کردستان در صلاح الدین با الینا رومانوسکی سفیر آمریکا در عراق دیدار کرد و ضمن تبریک عید نوروز در خصوص موضوعاتی مربوط به انتخابات و تصمیم دفتر سیاسی حزب مبنی بر تحریم انتخابات سخن گفت.

به گزارش بیانیه مقر بارزانی در این دیدار سفیر آمریکا ضمن اشاره به وضعیت سیاسی عراق و اقلیم کردستان و تحولات اخیر منطقه نگرانی خود و کشورش را در خصوص آخرین تحولات سیاسی ابراز داشت و خواست که حزب دمکرات کردستان نقش خود را ایفا کند و با احزاب سیاسی دیگر مشکلات و نگرانیهای اختلاف نظرات مربوط به انتخابات را رفع  کنند.

بارزانی تاکید کرد: حزب دمکرات کردستان انتخابات را تحریم نکرده است بلکه آنها با انتخاباتی سالم و شفاف و مورد اعتماد و بدون دخالتهای بیگانگان و با برنامه‌های از پیش تعیین شده موافق است که در آن رای دهندگان از حقوق اساسی خود محروم نباشند و به روند دمکراسی اهمیت داده شود و قوانین اقلیم کردستان نقض نگردند.

وی در خصوص روابط اربیل و بغداد تصریح کرد توافقنامه شفاف و همه جانبه‌ای با چارچوب هماهنگی تحت عنوان ائتلاف دولت قانون وجود دارد اما متاسفانه هیچکدام از مفاد این توافقنامه اجرا نشده‌اند  این توافقنامه در راستای برقراری ثبات و تامین رفاه مردم و مبانی مشارکت و توازن  و توافق بوده است اما هیچکدام از این موارد رعایت نشده‌اند. او در ادامه تاکید به رایزنی ها و هماهنگی‌های خود به منظور رفع مشکلات و حذف دغدغه‌ها ادامه خواهیم داد.

در این دیدار بارزانی به علل صدور بیانیه حزب دمکرات کردستان پرداخت و این موضوع را برای هیأت مهمان توضیح داد و اعلام کرد: در همان ابتدای دهه‌های نود حزب دمکرات کردستان برای برگزاری انتخابات پیش قدم بوده است و این حزب خود در سال ۱۹۹۱ اعلام کرد که باید مشروعیت انقلابی خود را به مشروعیت قانون اساسی و مشروعیت انتخاباتی بدهد.

به گفته بارزانی حزب دمکرات کردستان همیشه موافق برگزاری انتخابات بوده است هیچ بیمی از انتخابات ندارد بلکه در خصوص نحوه برگزاری انتخابات و برهم زدن مبانی موضوع همزیستی مسالمت آمیز و حذف مشارکت اقلیتها در زندگی سیاسی نقطه نظراتی دارد.

وی تصریح کرد به بهانه‌های مختلف برگزاری انتخابات دو سال به تعویق افتاد و دستهای غریب و بیگانه به این موضوع ورود کردند و باعث کاهش اعتبار و ارزش اقلیم کردستان شده و به طور غیر قانونی تصمیمات و قوانین اقلیم کردستان دستخوش تغییر شد و ظلم بزرگی را در حق اقلیتها و کل مردم کردستان اعمال کردند.

کد خبر 2768413

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha