بیانیه سخنگوی دولت اقلیم کردستان  درخصوص انتخابات پارلمان کردستان و حقوق کارکنان اقلیم، بیانیەای سیاسی است

سرویس عراق و اقلیم کردستان- عضو اتحادیه میهنی کردستان، بیانیه پیشوا اورامانی، سخنگوی دولت اقلیم کردستان  درخصوص انتخابات پارلمان کردستان  و حقوق کارکنان اقلیم را  بیانیه ای سیاسی توصیف کرد.

به گزارش کردپرس، احمد هرکی، در گفتگو با خبرگزاری«بغداد الیوم» با بیان اینکه سخنگوی دولت اقلیم کردستان،کارمند دولت است، اما دربیانیه خود این ویژه گی کارمندی خود را کنار گذاشته و ظاهری حزبی به خود گرفته است، لذا وزیران اتحادیه میهنی کردستان به این بیانیه او پاسخ دادند، گفت: از سرگیری اظهارات تنش آمیز برخی از مسئولان حزب دمکرات کردستان، هرگز به سود اقلیم کردستان و عراق نخواهد بود.

احمد هرکی با تاکید براینکه اتحادیه میهنی برخلاف حزب دمکرات آماده برگزاری انتخابات پارلمان کردستان است، افزود، وی از اعتراض حزب دمکرات کردستان به رای دادگاه فدرال عراق در خصوص انتخابات پارلمان کردستان و پرداخت حقوق کارکنان اقلیم کردستان توسط بغداد، شگفت زده شده است، زیرا بخشی از این رای که مربوط به انتخابات است، عدالت اجتماعی و سیاسی است و بخشی که مربوط به پرداخت حقوق توسط بغداداست،شامل عدالت انسانی است.

 پیشتر پیشوا اورامانی، سخنگوی دولت اقلیم کردستان در بیانیه‌ای گفته بود: «مشکل حقوق در اقلیم کردستان از زمانی شروع شد که یکی از احزاب اصلی در دولت اقلیم کردستان پیرو یکی از احزاب اپوزیسیون شد و آنها راهنمای دشمنان اقلیم کردستان برای ایجاد فشار جهت کاهش حقوق کارمندان بودند».

وی تصریح کرد: «کسانی که خارج از نیت ملی و حفظ ساختار قانونی اقلیم کردستان اعمال و مواضع متفاوتی دارند، اگر راست می‌گویند، دست بکار شوند و خودشان همراه با وزارت دارایی دولت فدرال حقوق را پرداخت کنند، چون دولت اقلیم بی احترامی را نمی‌پذیرد و بین کارمندان خود تبعیض قائل نمی‌شود».

کد خبر 2768399

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha