هوای کردستان تا اواخر هفته جاری ناپایدار است

معاون توسعه پیش بینی هواشناسی کردستان گفت: فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری هوای استان تا اواخر روز چهارشنبه هفته جاری بصورت متناوب ادامه دارد و پنجشنبه هوای استان پایدار خواهد بود.

به گزارش کرد پرس، علی پناهی گفت: بر اساس پیش بینی هواشناسی و پیرو ۲ هشدار سطح نارنجی شماره ۲۱ و سطح قرمز شماره ۲، استان در دامنه فعالیت سامانه بارشی قوی قرار دارد که موجب مه آلود شدن هوا، رگبار باران و رعد و برق، وزش باد گاهی شدید و بارش تگرگ در نواحی مستعد است.

وی با بیان اینکه از بعدازظهر سه‌شنبه با نفوذ توده هوای سرد بارش‌ها در گردنه‌ها، ارتفاعات و نواحی سردسیر، به صورت برف خواهد بود، گفت: میزان بارش‌ها قابل ملاحظه است و در نیمه شرقی استان در محدوده هشدار نارنجی و در نیمه غربی استان در محدوده هشدار قرمز است.

معاون توسعه پیش بینی هواشناسی کردستان یادآور شد: مخاطرات این سامانه ایجاد سیلاب های موقتی، وقوع بهمن و رانش زمین است و بیشترین شدت بارندگی در روزهای دوشنبه و سه شنبه بوده و فراگیر است.

وی اضافه کرد: در روز چهارشنبه از شدت بارندگی کاسته خواهد شد و عمدتا بارش‌ها در نیمه غربی استان روی خواهد داد، ضمن اینکه در روز پنجشنبه هوا پایدار است و تنها پدیده جوی شکل گیری مه در پاره ای نقاط خواهد بود.

پناهی با بیان اینکه دمای هوای استان طی امشب دوشنبه به طور محسوسی افزایش پیدا می کند، ادامه داد: از بعدازظهر روز جمعه نیز سامانه بارشی دیگری وارد استان می شود.

کد خبر 2768355

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha