یکی از رهبران جبهۀ ترکمانی خطاب به اتحادیه میهنی کردستان: شما نیز به عنوان یک اقلیت پست ریاست جمهوری را به دست آورده اید

سرویس عراق و اقلیم کردستان- رئیس حزب توسعه ترکمانی انتقادات شدیداللحنی به اتحادیه میهنی وارد کرد و اظهار داشت: «این حزب درحالی با کرسی اقلیت ها مخالفت می کند که خودش با سیستمی مشابه کرسی اقلیت، کرسی ریاست جمهوری در عراق را به دست آورده است».

به گزارش کردپرس به نقل از باسنیوز، محمد ایلخانی، رئیس حزب توسعه ترکمانی در صفحۀ فیسبوک خود در پیامی گفت: «اینجا آمریکا نیست که که دمکراسی را با رأی اکثریت یا اقلیت بسنجند، اینجا عراق و اقلیم کردستان است».

وی تصریح کرد: «وقتی که خود شما از طریق توافق و به عنوان اقلیت، پست ریاست جمهوری را به دست آوردەاید، نباید ناراحت باشید از اینکه ما هم به عنوان یک اقلیت در پارلمان کردستان کرسی داشته باشیم».

وی تأکید کرد: «وقتی در عراقی که اکثریت آن عرب و شیعه هستند، ریاست جمهوری به شما داده می‌شود، طبیعی است که ما نیز در پارلمان اقلیم که اکثریت آن کرد هستند، کرسی خود را داشته باشیم».

این رهبر ترکمانی افزود: «آنها نمی توانند در انتخابات عمومی کرسی های پارلمان را به دست آورند، شما نیز نمی توانید در انتخابات ریاست جمهوری عراق پیروز شوید. ما به عنوان ترکمان حرف های دیگری برای گفتن داریم، اما (لکل مقام مقال)».

شایان ذکر است با طرح شکایت از سوی اتحادیه میهنی، دادگاه فدرال 11 کرسی اقلیت های اقلیم کردستان را حذف کرد و در حکمی این کرسیها را غیرقانونی اعلام کرد، از این رو اقلیت های مسیحی و ترکمان تصمیم گرفتند که در انتخابات پارلمان کردستان شرکت نکنند.

کد خبر 2768227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha