تصمیمات و حضور سردار سلیمانی، در عراق و اقلیم کردستان در راستای همزیستی صلح آمیز منطقه بود

سرویس عراق و اقلیم کردستان- فاضل میرانی طی سخنانی در مراسم سالیاد شهید قاسم سلیمانی، ضمن تقدیر از تلاشهای شهید سلیمانی در اقلیم کردستان، عراق و منطقه، گفت: لازم است ما از رهروان سردار سلیمانی بخواهیم تا در چارچوب روابط دوستانه خودشان با جریانهای کردستانی، نفوذ خود را جهت بهبود روابط اربیل و بغداد به کار گیرند.

به گزارش کردپرس به نقل از تلویزیون روداو، فاضل میرانی عضو دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان، طی سخنانی در مراسم یادبود سردار سلیمانی که در اقلیم کردستان برگزار شد گفت: اگر سردار حاج قاسم سلیمانی زندە بود نه اقلیم کردستان در وضعیت کنونی بود، نه بغداد و نه حتی ایران نیز در چنین وضعیتی بودند.

میرانی افزود: سردار سلیمانی هر تصمیمی که می‌گرفت در راستای همزیستی صلح‌آمیز منطقه بود. از این روی گاهی در لبنان بود، گاهی سوریه و گاه در عراق. حضور وی پیوسته در راستای منافع کشورهای منطقه بود. به همین دلیل لازم است که ما نیز همراه با جمهوری اسلامی ایران به پیروی از همان منهج سردار سلیمانی گام برداریم.

فاضل میرانی تصریح کرد: اکنون که ما یادبود قهرمانی را برگزار می‌کنیم که جان خود را در راه ارزش‌هایش فدا کرد، وظیفه داریم که از رهروان این شهید (جمهوری اسلامی ایران) بخواهیم که حقوق ما را در نظر بگیرد و با پیروی از همان منهج سردار سلیمانی نقش خود را ایفا کند و هم روابط عراق و ایران را بیش از این بهبود بخشد و هم با توجه به روابط دوستانه خود با جریانهای کردستانی، نفودش را از نظر دینی و نژادی به کار گیرد تا روابط عراق و اقلیم کردستان را بهبود بخشد.

شایان ذکر است مراسم یادبود شهید قاسم سلیمانی روز چهارشنبه، 3/ 1/ 2024 با حضور طیف وسیعی از شخصیتهای حزبی و دولتی اقلیم کردستان برگزار شد.

کد خبر 2765278

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha