آمار متناقض ترکیه و پ.ک.ک از تلفات آخرین درگیری در اقلیم کردستان

سرویس جهان- در حالی که ترکیه از کشته شدن دهها تن از نیروهای پ.ک.ک در بمباران های هفته گذشته در اقلیم کردستان خبر داده، سخنگوی پ.ک.ک این آمار را اغراق آمیز دانسته و تعداد کشته شدگان نیروهای ترکیه را بسیار بیشتر از آمار اعلامی وزارت دفاع ترکیه عنوان کرده است.

به گزارش کردپرس، درگیری های هفته گذشته میان نیروهای ترکیه و پ.ک.ک در خاک اقلیم کردستان عراق کشته شدن تعدادی از نیروهای طرفین را در پی داشت.

وزارت دفاع ترکیه تعداد کشته شدگان نیروهای خود را در این درگیری ها 12 تن عنوان کرده اما از کشته شدن بیش از 50 تن از نیروهای پ.ک.ک و نیروهای کرد سوریه در حملات هوایی تلافی جویانه خود در اقلیم کردستان و شمال و شمال شرق سوریه تحت کنترل کردها خبر داده است.

با این حال، هیوا زاگرس، سخنگوی پ.ک.ک در مصاحبه با نشریه انگلیسی زبان نیوعرب گفته است که ترکیه در اعلام کشته شدگان نیروهای خود محتاطانه رفتار کرده و در اعلام کشته شدگان نیروهای پ.ک.ک در درگیری هفته گذشته در اقلیم کردستان نیز اغراق کرده است.

سخنگوی پ.ک.ک به نیو عرب گفته است تنها 4 نیروی این گروه در حملات ترکیه به شمال اقلیم کردستان جان خود را از دست داده اند اما بیش از 88 تن از سربازان ترکیه کشته شده و تعداد بیشتری مجروح شده اند.

او درباره مذاکرات اخیر میان ترکیه و عراق و مطرح شدن مقابله مشترک دو کشور با پ.ک.ک در خاک عراق گفت: ترکیه از آب به عنوان اهرم فشار علیه عراق استفاده می کند اما بغداد نباید زیر بار این فشارها برود.

سخنگوی پ.ک.ک درباره انتقادها از پ.ک.ک نسبت به نقض قلمرو عراق به این نشریه گفته است پ.ک.ک نسبت به یکپارچگی قلمرو عراق احترام می گذارد.

کد خبر 2765050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha