بحران حقوق کارکنان اقلیم کردستان پس از توقف روند صادرات نفت گسترش یافته است

سرویس عراق و اقلیم کردستان- عضو ارشد اتحادیه میهنی کردستان با تاکیدبر اینکه بحران حقوق کارکنان شامل همه استان‌های اقلیم کردستان می‌شود، خاطرنشان کرد: این بحران پس از توقف صادرات نفت از طریق ترکیه و عدم ارسال اعتبارات مالی لازم و منظم از سوی بغداد به اربیل رخ داده است.

به گزارش کردپرس، غیاث سورچی در گفتگو با خبرگزاری «المعلومه» با بیان اینکه بحران حقوق فقط شامل کارکنان سلیمانیه یا حلبچه نمی‌شود، بلکه مربوط به همه استان‌های اقلیم کردستان می‌شود، افزود: سلیمانیه و حلبچه ازآزادی بیشتری نسبت به اربیل و دهوک برای تظاهرات و اعتراض و مطالبه پرداخت حقوق خود برخوردارهستند.

سورچی خاطرنشان کرد: بحران حقوق کارکنان اقلیم کردستان پس از توقف روندصادرات نفت از طریق خاک ترکیه گسترش یافته است و بغداد از آن هنگام تاکنون تقریباً در4 مرحله مبلغ 700 میلیارد دینار به منظور پرداخت حقوق کارکنان اقلیم برای اربیل ارسال کرده است، اما دولت اقلیم کردستان به تعهدات خود عمل نکرده است.

وی تصریح کرد: مبالغ ارسالی ازسوی بغداد به اربیل به سهم بودجه اقلیم کردستان مربوط نمی شود، بلکه  وام  تلقی می شود که این موضوع بحران حقوق کارکنان اقلیم را تشدیدکرده و مطالبات برای حل این مشکلات را افزایش داده است.

کد خبر 2763754

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha