جذب ۱۰۰ قاضی بومی طی۲ سال آینده در کردستان

رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: با دستور مستقیم حجت الاسلام محسنی اژه ای، رئیس قوه قضائیه مبنی بر جذب اختصاصی ۱۰۰ نفر از قضات بومی، مشکل این استان در کمبود قاضی در چند سال آینده به صورت کامل برطرف خواهد شد.

به گزارش کرد پرس، حجت الاسلام سیدحسین حسینی در هفتمین جلسه شورای قضایی استان کردستان که با حضور یدالله موحد مدیرکل امور استان های معاونت اول قوه قضاییه در سندج برگزار شد، گفت: جذب اختصاصی قضات در کردستان باید به صورت منطقه ای باشد.

وی اظهار کرد: با دستور رئیس قوه قضاییه در خصوص جذب اختصاصی قضات بومی امیدواریم ظرف بازه ۲ ساله این مشکل استان کردستان حل و فصل شود.

رئیس کل دادگستری استان کردستان افزود: مشکل غیربومی بودن قضات در استان کردستان یک مشکل قدیمی است که با دستور مستقیم حجت الاسلام محسنی اژه ای مبنی بر جذب اختصاصی ۱۰۰ نفر از قضات بومی، در چند سال آینده به صورت کامل برطرف خواهد شد.

مدیرکل امور استان های معاونت اول قوه قضاییه نیز در این جلسه بیان کرد: مدیران ارشد قوه قضاییه تمام تلاش خود را برای ارتقای معیشت کارکنان دستگاه قضایی انجام می دهند.

یداله موحد با تقدیر از مدیریت موفق بر شورای قضایی استان کردستان، ادامه داد: همدلی و همگرایی در میان مدیران دستگاه قضایی استان به خوبی به چشم می خورد و این مهم زمینه ساز حل مشکلات اساسی این دستگاه در استان کردستان است.

وی یادآور شد: جذب قضات در استان کردستان باید به صورت منطقه ای باشد و منطقه ای گزینی در جذب قضات انجام شود تا مشکل مربوط به نگهداشت قضات در استان حل شود.

مدیرکل امور استان های معاونت اول قوه قضاییه، گفت: حل مشکلات استان های مختلف باید بر اساس اقتضائات خاص هر استان باشد و با یک سازوکار خاص و دائمی بتوان مشکلات را برطرف کرد.

گفتنی است در این جلسه مدیران ادارات تابعه قوه قضاییه در استان کردستان، گزارشی از وضعیت اقدامات انجام شده در مجموعه تحت تصدی خود ظرف سال جاری را ارائه دادند.

کد خبر 2763613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha