وزیر اقلیم کردستان در امور اقلیتها: باید از مداخله سیاسی در امور اقلیتها پرهیز شود

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ وزیر اقلیم کردستان در امور اقلیتها اعلام کرد که با برگزاری دوره ششم پارلمان کردستان در موعد مقرر موافق هستند و می‌خواهند که در امور اقلیتهای دخالتهای سیاسی صورت نگیرد و از شکایت مربوط به قانون انتخابات در دادگاه فدرال صرفنظر شود.

به گزار کردپرس به نقل از سایت خبری خندان، آیدین معروف وزیر اقلیم کردستان در امور اقلیتها در یک کنفرانس خبری اعلام کرد با برگزاری انتخابات پارلمان کردستان در موعد مقرر موافق هستیم به طوری که حقوق اقلیتها پایمال نشود و پیشنهاد می‌کنیم که از قانون انتخابات سال ۲۰۱۸ برای برگزاری این انتخابات استفاده شود.

وی اشاره کرد نباید دخالتهای سیاسی در امور اقلیتها صورت گیرد و خواستار لغو شکایتی هستند که بر علیه اقلیتها است و در دادگاه فدرال مطرح شده است همچنین مسئولیت موضوع حقوق در درجه اول بر عهده دولت بغداد است و به یک اهرم فشار سیاسی بر اقلیم کردستان تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: باید تعداد کرسی اقلیتها در پارلمان کردستان افزایش پیدا کند وجود اقوام در اقلیم کردستان و عراق در روند سیاسی هر دو طرف اهمیت دارد.

قرار است در تاریخ ۲۵ ماه فوریه سال آینده میلادی انتخابات دوره ششم پارلمان کردستان مانند سایر انتخابات قبلی برگزار شود در این دوره اقلیتهای و دینی و مذهبی مانند مسیحیان و ترکمن‌ها شرکت خواهند کرد.

کد خبر 2762563

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha