آمریکا در کارزار ترکیه برای نابودی منطقه تحت کنترل کردهای سوریه نقش دارد

سرویس جهان- روزنامه نشنال اسکاتلند با اشاره به عدم جلوگیری آمریکا از حمله ترکیه به تاسیسات زیربنایی منطقه تحت کنترل کردهای سوریه نوشت: واشنگتن در نابودی منطقه تحت کنترل کردهای سوریه نقش غیرمستقیم دارد.

به گزارش کردپرس، روزنامه نشنال اسکاتلند در تحلیلی پیرامون وضعیت کردهای سوریه، از عزم ترکیه برای نابودی نهاد تحت کنترل کردهای سوریه به نام مدیریت خودگردان کردی در شمال و شمال شرق سوریه خبر داد.

این روزنامه با اشاره به این که ترکیه در اوایل ماه جاری بیشتر زیرساخت های آب و برق منطقه تحت کنترل کردهای سوریه را هدف قرار داده، نوشت: این حملات بیش از یک میلیارد دلار به زیرساخت های اصلی این منطقه خسارت زده است. این روزنامه با اشاره به تحریم سوریه از سوی آمریکا نوشت: به دلیل تحریمها امکان واردات قطعات نیروگاهها و زیرساخت های تامین آب شرب آسیب دیده ممکن نیست، به همین دلیل، مردم این منطقه با مشکلات فراوانی و به مدتی طولانی دست و پنجه نرم خواهند کرد.

روزنامه نشنال، آمریکا را در نابودی منطقه تحت کنترل کردهای سوریه مقصر دانسته است زیرا این کشور هیچ تلاشی برای جلوگیری از حملات ترکیه به تاسیسات مهم و غیرنظامی این منطقه نکرده است.

این نشریه با اشاره به حملات ترکیه علیه کردها در عراق و سوریه و سرکوب کردها در داخل این کشور هشدار داده است که ترکیه تحت رهبری اردوغان به دنبال پاکسازی کردها از این مناطق است.

کد خبر 2762495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha