افزایش حضور شرکتهای آمریکایی در انجمن صنعت نفت اقلیم کردستان

سرویس جهان- مجموع اعضای صنعت نفت اقلی کردستان عراق با پیوستن شرکت آمریکاییی Hunt Oil Middle East Limited به شش شرکت رسید.

به گزارش کردپرس به نقل از وبسایت انجمن صنعت نفت اقلیم کردستان که شرکت های نفتی بین المللی اعضای آن هستند، شرکت نفتی آمریکایی Hunt Oil Middle East Limited به عنوان دومین شرکت آمریکایی به عضویت این انجمن در آمده است. شرکت نفتی HKN که دفاتر اصلی آن در دالاس و و تگزاس آمریکا قرار دارد از اعضای اصلی تشکیل دهنده انجمن صنعت نفت اقلیم کردستان است.

 پنج شرکت نفتی DNO، Genel Energy، Gulf Keystone Petroleum، HKN Energy  و ShaMaran Petroleum در سال 2023 و به دنبال توقف صادارت نفت اقلیم کردستان اقدام به تاسیس انجمن صنعت نفت اقلیم کردستان کردند. هدف از تشکیل این انجمن دفاع از حقوق شرکت های نفتی خارجی عنوان شده است. این انجمن در اطلاعیه های اخیر خود بر لزوم بازبینی سازوکار تعامل با اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق و توافقات نفتی خود کرده اند.

بر اساس اطلاعیه های اخیر برخی از این شرکتها، تولید نفت خام از سوی این شرکتها به دنبال توقف صادرات نفت اقلیم کردستان به ترکیه از شش ماه پیش به بیش از یک سوم کاهش یافته است.

انجمن صنعت نفت اقلیم کردستان یک نظامی سابق آمریکایی را به عنوان سخنگوی خود انتخاب کرده است.

شرکت Hunt Oil Middle East Limited اعلام کرده است بیشتر در حوزه لرزه نگاریو تعییه حوزه های نفتی خدمات خود را در اقلیم کردستان ارائه می دهد.

کد خبر 2762279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha