آینده نامعلوم کردهای سوریه در میانه تشدید تنش در خاورمیانه

سرویس جهان- مرکز مطالعات عربی هشدار داد ممکن است بر اثر تشدید تنش در منطقه خاورمیانه بویژه جنگ اسرائیل علیه فلسطین، آمریکا کردهای سوریه را تنها بگذارد.

به گزارش کردپرس، مرکز مطالعات عربی در واشنگتن در تحلیلی پیرامون آینده کردهای سوریه نوشت: کردهای سوریه با توجه به ادامه جنگ روسیه و اکراین، حملات اسرائیل علیه فلسطینیان، تشدید تنش در منطقه خاورمیانه و مرتبط شدن گسترش ناتو به محدود شدن کردها، ممکن است همپیمانی با آمریکا را از دست بدهند زیرا واشنگتن ممکن است به دلیل درگیر شدن با این مسائل نتواند بیش از این به همپیمانی با کردها ادامه دهد.

این مرکز هشدار داده است حتی ممکن است رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه بخواهد با استفاده از تشدید تنش در خاورمیانه و حملات اسرائیل به فلسطینیان، عملیات نظامی جدیدی علیه کردهای سوریه به راه بیاندازد که در این صورت آمریکا به عنوان متحد اصلی خارجی کردهای سوریه نتواند در کنار آنها بماند. این مرکز واکنش ضعیف آمریکا به حملات هوایی ترکیه به کردهای سوریه در یک ماه اخیر را از جمله دلایل تضعیف شدن همپیمانی میان کردهای سوریه و دولت آمریکا ذکر کرده است.

مرکز مالعات عربی واشنگتن توصیه کرده است کردهای سوریه بهتر است برای حفظ بقای منطقه خودگردان رفتار ملایمتری با قبایل عرب داشته و مظلوم کوبانی، فرمانده کرد نیروهای دموکراتیک سوریه به قولهای خود درباره تعامل بهتر با قبایل عرب در دیرالزور عمل کند و با آنها جبهه متحد جدیدی- احتمالا در صورت رفتن آمریکاییها- در برابر ترکیه تشکیل دهد.

این مرکز ادعا کرده است با این وجود همچنان خطر بزرگی پیش روی کردهای سوریه قرار دارد و موجودیت اداره خودگران کردی در شمال شرق سوریه با خطر جدی مواجه شده و ممکن است کردهای سوریه نتوانند ساختار سیاسی-نظامی موجود و تحت کنترل خود در شمال شرق سوریه را حفظ کنند.

این مرکز هشدار داده است در صورت پیروزی دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در انتخابات سال آینده این کشور و با توجه به رابطه خوب او با اردوغان، زمینه برای حمله تازه ای علیه کردهای سوریه فراهم شود.

کد خبر 2762114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha