ناامن شدن بیشتر کمپ‌ها بعد از حمله داعش به زندان حسکه

سرویس جهان- خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی از تشدید خشونت در کمپ‌های تحت کنترل کردهای سوریه خبر داده است.

به گزارش کردپرس، خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی از تشدید خشونت میان ساکنان کمپهای الهول و روژ در شمال شرق سوریه خبر داده است که خانواده های وابسته به داعش در آن ها سکونت داده شده‌اند. این خبرگزاری گفته است تشدید خشونت بعد از حمله ژانویه گذشته جنگجویان داعش به زندان صناعه در حسکه اتفاق افتاده است.

مقامات کرد سوریه به این خبرگزاری گفته‌اند به دلیل حضور هسته های مخفی داعش در دو کمپ الهول و روژ زمینه برای فعالیت بیشتر داعش در این مکان ها بیشتر شده است. بر اساس این گزارش برخی طرفداران داعش توانسته اند از این کمپ ها خارج شوند.

مظلوم کوبانی، فرمانده کل نیروهای دموکراتیک سوریه که نيروهايش وظیفه تامین امنیت این کمپ‌ها را بر عهده دارند، دست داشتن این نیروها در خروج طرفداران داعش از این کمپ ها رد نکرده است.

مظلوم کوبانی به آسوشیتدپرس گفته است برای مثال تانکرهای آب که وارد کمپ می شوند هنگام خروج برخی از این افراد را با خود بیرون بردند؛ وقتی به آسانی افراد می‌توانند از کمپ خارج شوند امکان داخل کردن سلاح هم وجود دارد. مقامات کرد سوریه گفتند برای جلوگیری از تشدید خشونت و درگیری ها تعداد نیروهای امنیتی را بیشتر کرده‌ و برخی ساکنان کمپ ها را جابجا کرده‌اند.

کد خبر 27620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha