بافل طالبانی: چندین درخواست ترکیه وجود دارند که هرگز آنها را اجرا نخواهیم کرد

سرویس عراق و اقلیم کردستان رئیس اتحادیه میهنی کردستان در اظهاراتی گفت ما قصد داریم روابطمان را با تمامی جریان‌ها و طرف‌ها از سر بگیریم و آماده گفتگو کردن با همگان هستیم اما در موقعیت فشار و تهدید گفتگو نخواهیم کرد و چندین درخواست ترکیه درخواست‌هایی غیرمنطقی هستند و هرگز آنها را اجرا نخواهیم کرد

 به گزارش کردپرس به نقل از سایت خبری آوینه بافل طالبانی رئیس اتحادیه میهنی کردستان روز چهارشنبه ۱۱/۱۰ / ۲۰۲۳ در کنفرانس میری که در اربیل برگزار می‌شود به حملات ارتش ترکیه در اقلیم کردستان اشاره کرد و گفت: قادر نیستم به ترکیه بروم زیرا بدون هیچ علتی سه تن از قهرمانان نیروهای اتحادیه میهنی در فرودگاه کشاورزی عربط شهید شدند همچنین در مقابل ترکیه نیز چندین درخواست غیرمنطقی دارد که ما هرگز آن را اجرا نخواهیم کرد.

طالبانی همچنین تصریح کرد: از ما خواسته شده است که چندین مقر و حزب را در سلیمانیه تعطیل کنیم زیرا با پ.ک.ک در ارتباط هستند مکان‌های مذکور دارای مجوز رسمی از دولت اقلیم کردستان و حکومت بغداد هستند آنها نمی‌توانند و حق ندارند که مقر این احزاب را تعطیل کنند.

رئیس اتحادیه میهنی کردستان افزود: جای شگفتی است که  به بنده گفته می‌شود وزیر دفاع ترکیه تو را تهدید کرده است اما ما کرد هستیم و زیر فشار و تهدید و پهباد گفتگو نخواهیم کرد به کار بردن چنین راهی خطا است زیرا اکنون زمان جنگ نیست و ما در حال جنگ با آنان نیستیم.

وی همچنین تاکید کرد: حملات ترکیه به اقلیم کردستان تنها بهانه و دستاویز است. حل و فصل کردن مشکلات کردها تنها از طریق گفتگو ممکن است و هرگز از طریق فشار حل نخواهد شد . بنده صبح‌ها که بیدار می‌شوم یک هواپیمای بی سرنشین بر فراز خانه‌ام میچرخد ما دوست داریم از طریق گفتگو مشکلاتمان را حل کنیم.

کد خبر 2761840

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha