حجت الاسلام حسینی: مجمع خیرین استان کردستان تشکیل می شود

رئیس کل دادگستری کردستان از تشکیل مجمع خیرین استان خبر داد و گفت: این مجمع زیر نظر معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان و معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان تشکیل خواهد شد.

به گزارش کرد پرس، حجت الاسلام سیدحسین حسینی در همایش تجلیل از خیرین استان کردستان و آزادی ۷ زندانی محکوم به قصاص و ۱۸۶ زندانی جرائم غیرعمد در استان که در سالن پیامبر اعظم استانداری کرستان برگزار شد، گفت: ما انسان ها به عنوان خلیفه الله در زمین باید طوری رفتار کنیم تا اسماء الهی در وجود ما ظهور و بروز پیدا کند.

وی اظهار کرد: در مراسم امروز شاهد حضور انسان هایی هستیم که چندین اسماء الهی را در وجود خود دارند، لذا تجلیل از خیرین و نیکوکارانی که در طول سال در مراسم مختلف از جمله جشن گلریزان آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد نقش داشته اند، از وظایف ماست.

رئیس کل دادگستری کردستان با اشاره به اهتمام خیرین استان به حل و فصل مشکلات مردم، افزود: خیرین استان کردستان در بیشتر عرصه های اجتماعی استان مثمر ثمر بوده و نقش آفرینی می کنند.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: به لحاظ حجم ورودی پرونده ها در دادگستری و شوراهای حل اختلاف، بخشی از این پرونده ها قبل از رسیدگی در دادگستری به صلح یاران و مصلحین و حکمین قرآنی که بعضا جزء خیرین استان کردستان هستند، واگذار می شود.

وی از تشکیل مجمع خیرین در استان کردستان خبر داد و یادآور شد: این مجمع زیر نظر معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان و معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان تشکیل خواهد شد.

رئیس کل دادگستری کردستان بیان کرد: شعب ویژه خیرین و فعالان اقتصادی در دادگستری استان تشکیل شده است که در این شعب، قضات با تخصص های لازم، این قبیل از پرونده ها را رسیدگی می کنند.

گفتنی است که این مراسم با حضور نماینده ولی فقیه در استان کردستان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان، مدیرکل زندان های استان و فرمانداران شهرستان های استان و جمعی از مدیران ادارات اجرایی استان برگزار شد.

در پایان این مراسم از خیرین برجسته استان در عرصه های مختلف تجلیل شد.

کد خبر 2761733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha