شخصیت رسول الله (ص) نمونه و الگوی مفیدی برای سالکان راه حقیقت است

نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به اینکه باید مسئولان و مدیران از رفتار و سیره رسول الله (ص) الگو بگیرند، گفت: شخصیت رسول الله (ص) نمونه و الگوی مفیدی برای سالکان راه حقیقت است، خداوند برای اتمام حجت در زمینه هدایت انسان ها، رسولی را برانگیخته که علاوه بر ابلاغ پیام های الهی، خود نیز الگو و گواه مردمان باشد و بر تعالیم مکتب خود در عمل صحه بگذارند.

به گزارش کرد پرس، حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی، در جشن مولود پیامبر اکرم (ص) در مسجد جامع شهر شویشه، ضمن تبریک هفته وحدت و میلاد حضرت محمد (ص)، گفت: روایت است وقتی نام مبارک رسول الله (ص) به گوش می رسید امام صادق (ع) بر پیامبر درود می فرستاد و تعظیم می کرد و می فرمود یکی از نشانه های انسان مغرور این است که نام مبارک پیامبر (ص) به گوش او برسد و بر محمد و آل محمد (ص) صلوات نفرستد.

وی اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص) برای تقوی و قرب الهی شب ها تا صبح به عبادت کردن می پرداخت و لحظه ای از یاد خدا غافل نمی شد.

نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به اینکه پیامبر اکرم (ص) در منطقه ای ظهور کرد که مردم مشرک بودند، افزود: پیامبر وقتی مبعوث شد که جاهلیت در عمق خودش بود و ظلمت جهل در نهایت تاریکی قرار داشت.

حجت الاسلام پورذهبی ادامه داد: امام حسین (ع) می فرمایند پیامبر اکرم (ص) در میان جمع گشاده رو و خوش رو بودند و اخلاق آسانی داشتند و مردم بسیار راحت با ایشان نشست و برخاست داشتند و مشکلات خودشان را بدون ترس و واهمه بازگو می کردند.

وی با اشاره به اینکه باید مسئولان و مدیران از رفتار و سیره رسول الله ( ص) الگو بگیرند، یادآور شد: شخصیت رسول الله (ص) نمونه و الگوی مفیدی برای سالکان راه حقیقت است، خداوند برای اتمام حجت در زمینه هدایت انسان ها، رسولی را برانگیخته که علاوه بر ابلاغ پیام های الهی، خود نیز الگو و گواه مردمان باشد و بر تعالیم مکتب خود در عمل صحه بگذارند.

کد خبر 2761482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha