پیام فوری نخست وزیر اقلیم کردستان در خصوص گفتگوهای میان اربیل و بغداد

سرویس عراق و اقلیم کردستان _ پس از انتشار خبر شکست گفتگوهای میان اربیل و بغداد نخست وزیر دولت اقلیم کردستان  با انتشار پیامی فوری ضمن اعلام اینکه مردم کردستان تسلیم فشار هیچ جناحی نخواهد شد افزود متاسفانه و همراه با نگرانی های بسیار به شیوه‌ای نادرست و مغایر با قانون حقوق ملت کردستان پایمال می‌شود.

به گزارش کردپرس به نقل از شارپرس، مسرور بارزانی نخست وزیر دولت اقلیم کردستان اعلام کرد به صورتی کاملا نادرست و مغایر با قانون حقوق ملت کردستان نقض می‌گردد.

ور در خصوص آخرین اقدامات عراق درباره گفتگوهای اربیل و بغداد اعلام کرد اقلیم کردستان به همه تعهدات خود در چارچوب قانون عمل کرده است اما با کمال تاسف و همراه با نگرانی بسیار به صورتی کاملا نادرست و غیرقانونی حقوق مردم کردستان پایمال می‌شود.

به گفته رئیس دولت اقلیم کردستان حتی به توافقنامه‌ای که دولت عراق بر اساس آن پایه گذاری شده است و در مجلس عراق با اکثریت ارا به تصویب رسید عمل نمی‌شود.

مسرور بارزانی تاکید کرد مردم کردستان به هیچ عنوان ذره‌ای از حقوق حقه خود کوتاه نمی‌آیند  و تسلیم فشار جناحیهایی که قصد دارند عراق را به دوران دیکتاتوری و اعمال ظلم و ستم به مردم کردستان بازگردانند نخواهند شد.

مسرور بارزانی این پیام را  در زمان استقبال وی از از یک هیأت پارلمانی کانادا به ریاست «تام کیمج» اعلام کرده است.

کد خبر 2760401

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha